Najnoviji model iz Dacijine ponude mijenja dva stara modela, karavan Logan MCV i monovolumen Lodgy, a donosi konfiguraciju sa 5 i 7 sjedišta, kao i novi turbo benzinski motor sa 110 KS, ali i onaj štedljivi 1.0 TCe ECO-G od 100 KS sa kojim je naša redakcija otputovala na Sajam automobila u Parizu.
Dacia u posljednje vrijeme izbacuje jako zanimljiva vozila, a jedan od najzanimljivijih je svakako Jogger, novi model koji je svojevrstan miks karavana i monovolumena, a donosi i SUV izgled, što bi mu trebalo omogućiti i tržišni uspjeh. Svakako će ga najviše cijeniti oni koji su do sada vozili kompaktne monovolumene, kakvih gotovo da više ni nema u ponudi ili su pak astronomski skupi, posebice ako se uzme u obzir kako se Jogger nudi i sa 7 sjedišta.
Naravno, to nisu sve novosti ovog modela, već je njemu pripala i čast da bude prva Dacia s novim jednolitrenim trocilindričnim turbo benzincem koji razvija snagu od 110 KS, a koji će kasnije stići i u ostale Dacia modela. Mi smo testirali baš takvu izvedbu, a naravno da i dalje postoji izvedba s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom koja se nudi po tek malo višoj cijeni od standardne, što će se pak najviše svidjeti onima koji puno putuju.
Kombinacija poznatog i novog, najbolji bi bio opis Joggera. Naime, prednji dio vozila, do B nosača, je preuzet sa modela Sandero Stepway, dok se od B nosača podiže linija krova, a dolazi i do povećanja međuosovinskog razmaka na čak 2.898 mm, a sve kako bi se osiguralo dovoljno prostora za putnike u trećem redu sjedišta, ali i kako bi ulazak na njih bio jednostavniji.
No Dacia je dizajnerski dobro sakrila to povišenje krova, pa gledajući i s boka linije izgledaju fluidno i bez prekida, dok je zadnji dio vozila potpuno novo dizajniran. Staklo je gotovo okomito, a svjetla su postavljena visoko i uz rub karoserije kako bi se osigurao što veći utovarni prostor. No mnogi su komentirali kako ih zadnji svjetla podsjećaju na ona s Volvo modela, a iako ima sličnosti, smatramo kako su ipak dovoljno originalna.
Zadnja vrata su rezana nisko, pa se njihovim otvaranjem dobiva niski utovarni prag prtljažnog prostora, koji u konfiguraciji sa 7 sjedišta nudi tek 160 litara i u njega možete jedva smjestiti dvije manje torbe. Ali preklapanjem zadnjih sjedišta volumen raste na 506 litara, a iako su sjedišta nakon spuštanja ravna, imate niži prostor ispred njih i iza njih, što ne olakšava utovar, nažalost. Ako izvadite zadnja dva sjedišta, volumen raste na 607 litara i dobiva se ravna podnica za utovar. Naravno, moguće je preklopiti i drugi red sjedišta, a volumentada raste do 1.819 litara.
Ulaskom u vozilo, na prvi je pogled jasno kako je riječ o dizajnu koji je preuzet iz Sandera Stepway, no u tome nema ništa loše. Naime, u najnovijoj generaciji unutrašnjosti Dacia je poradila na dizajnu i praktičnosti, ali i na upotrebljenim materijalima. Iako je plastika i dalje tvrda, tu su mekani umetci na konzoli, ali i na naslonima vratiju, a i sjedišta su bolja nego u prijašnjim modelima.
Agregat na ovom testnom vozilu je u kombinaciji benzin plin te na plinu osigurava 100 KS, što za naše putovanje od gotovo 1.800 kilometara je zaista bilo dovoljno, pogotovo ako uzmemo u obzir da smo vozili isključivo na plinu te ukupni troškovi transporta za 3 osobe na relaciji Sarajevo – Pariz – Sarajevo iznosio je 1.023 KM. Potrošnja na testu je bila oko 8.5 litara plina na 100 kilometara.
Cijena osnovnog modela Dacia Jogger počinje od 33.400 KM dok, za model sa najboljim paketom opreme, potrebno je izdvojiti 40.800 KM.