Test: Ford Puma ST-Line 1.0 EcoBosst

Test: Ford Puma ST-Line 1.0 EcoBosst

Prije gotovo 20 godina naziv Puma je otišao u zaborav kao jedan sportski automobil, ali sad se ipak vraća jači, veći, bolji ali i kao gradski SUV. Oni stariji ljubitelji automobila na spomen Ford Puma odmah prisjetiti coupea na bazi Ford Fieste četvrte generacije, koji se u Njemačkoj proizvodio od 1997. do 2002. godine. Ford Puma kupce je privlačila zavodljivim dizajnom, dobrom okretnošću, živahnim motorima i razmjerno dobrom prostranošću, obzirom na vanjske gabarite. Motori su bili benzinci: 1.4 sa 90 KS, 1.6 sa 105 KS te 1.7 u izvedbama sa 125 i 155 KS. No, ta Puma je ostala u prošlosti.

DSC04795
DSC04684
DSC05012
DSC04686
DSC04807
DSC04715
DSC04903
DSC04812
DSC05029
DSC04861
DSC04862
DSC04864
DSC04865
DSC04867
DSC04872
DSC04874
DSC04875
DSC04886
DSC04947
DSC04718
previous arrow
next arrow

Punih 17 godina nakon slanja kupea u mirovinu na tržište je stigla reinkarnacija. No, filozofija je dijametralno suprotna. Isto je samo ime. Današnja Ford Puma je neobičan koktel svega što nameću aktualni tržišni trendovi. Vizualno je gradski crossover, a ispod lima prilično napredan hibrid. Sa starom Pumom nema više nikakvih sličnosti, osim pomalo po izgledu prednjih svjetala.

Glavna nit vodilja ipak je ostala ista. Naime, obije Pume temelje se na Fiesti, samo je prva željela biti naglašeno sportska, a današnja je naglašeno povišena i šik. Sportskog dojma ipak se nije u potpunosti odrekla, zahvaljujući paketu opreme ST-Line X, koji uključuje dvobojnu karoseriju i atraktivne 19-colne naplatke. Tako opremljena Puma na svakom je koraku mamac za poglede, pogotovo obzirom na činjenicu da će ju izvana rijetko tko povezati s Fiestom.

Iznutra nema dileme, Puma je povišena Fiesta. Arhitektura je identična, samo što se sjedi na povišenom položaju. Sa strane funkcionalnosti dobro je da inženjeri i dizajneri Forda nisu otišli previše u hi-tech, nego su zadržavanjem elemenata Fieste svakodnevnu upotrebljivost ostavili na visokoj razini, a svu suvremenu tehnologiju zapakirali su ispod lima.

Vozački položaj pronalazi se brzo, bez obzira na gabarite vozača, a dojam izvedbe vrlo je dobar. Zahvaljujući već spomenutom paketu opreme ST-Line X izbor materijala, ali i količine sustava važnih za sigurnost i komfor, oduševljava. Ovako opremljena Puma putnicima nudi osjetno više od onog što bi se očekivalo od predstavnika klase gradskih crossovera. Digitalni instrumenti na 12,3-inčnom ekranu i 8-inčni ekran infotainment sustava te vrhunski audio sustav Bang & Olufsen samo su manji dio impresivnog popisa.

Već prvih nekoliko prijeđenih kilometara otkriva da se Puma vozi jednako dobro kao i Fiesta. Ponešto povišeno težište nije uzrokovalo snažnije naginjanje u zavojima, ovjes suvereno upija neravnine, volan je precizan, a gume na 19-colnim naplacima osiguravaju impresivnu količinu prianjanja. Količina vozačkog užitka je u svakom pogledu iznad očekivanja pa inženjerima Forda treba odati priznanje za iznimno visoku razinu dinamike. Sve je dodatno začinjeno snažnim kočnicama, koje ne posustaju i tijekom duže oštre vožnje.

Pogonski sklop nudi temperament na granici sportskog. Mekani hibridni sustav baziran na 48-voltnom starteru, odnosno generatoru, sa 16 KS i 50 Nm dodatno poboljšava performanse pa ovako pogonjena Puma uz 1-litreni turbobenzinac raspolaže s ukupnih 125 KS i 220 Nm. Sasvim dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi i najveću brzinu od 191 km/h.

Na kraju priče može se jedino zaključiti kako je testni model Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV ST Line X premašio naša očekivanja.