Test: Peugeot e-208 136 GT-Line

Test: Peugeot e-208 136 GT-Line

Peugeot e-208 na prvu izgleda kao i svaka druga 208-ca što je i cilj francuskog proizvođača i bio, da njihove električne izvedbe nemaju gotovo nikako razlike od onih sa konvencionalnim motorima. Razlike je na prvu zbilja teško učiti ali ima ih. Niska silueta rastegnuta na nešto više od 4 m, dugi poklopac motora, svjetleći „zubi“ i crna traka koja se proteže cijelom širinom zadnjeg dijela i završava svjetlima i ovdje nude jednaku atrakciju i privlače poglede kao i kod izvedbu pokretanima benzincima i dizelašem.

DSC02805
DSC02809
DSC02815
DSC02816
DSC02817
DSC02818
DSC02819
DSC02820
DSC02799
DSC02801
DSC02814
DSC02812
DSC02810
DSC02808
DSC02807
DSC02803
DSC02802
previous arrow
next arrow

Osim toga, i tu su blatobrani ukrašeni crno lakiranim oblogama. Razliku donosi tek na više mjesta ugravirano plavo slovo “e”, kao i plavi detalji u Peugeot logotipu. U Peugeotu, smatraju da je elektro izvedba “normalna” izvedba, pa tako vjeruju i da se po ničemu upadljivom ne treba razlikovati od “standardnih” verzija.

Zahvaljujući korištenju modularne platforme e-CMP, koju Peugeot dijeli s bratskom Opel Corsom, omogućena je ugradnja motora s unutarnjim izgaranjem ili elektromotora, bez oskvrnjivanja volumena prtljažnika, odnosno putničke kabine. Elektromotor snage 100 kW, smješten je na istom mjestu gdje nalazimo benzinski, odnosno dizelski agregat, dok su baterije kapaciteta više nego pristojnih 50 kWh smještene u podnici vozila. Budući da električna verzija nema ni izduvni sistem ni rezervoar goriva, prostor je mudro iskorišten i pronađen je dobar kompromis. Istovremeno, modularna platforma donijela je znatne financijske uštede kompaniji.

Volumen prtljažnika električne verzije identičan je onome u benzinskom 208. Na raspolaganju je 311 litara što nije rekord u klasi, ali pitanje prostranosti putničke kabine nije istovjetna onoj u konvencionalne 208-ice.

Peugeot e-208 sa svojih 136 KS u električnom izdanju prilično je zabavan u vožnji. Uvjerljivo ubrzava (8,1 s do 100 km/h) i sa lakoćom upravljate i tražite mala parking mjesta. Jedino navikavanje traži maleni volan koji kao i na svakom novom peugeotu pravi mali problem sa preglednosti instrument table…

Pravi gradski šminker sa zelenim ambicijama ne misli samo igrati epizodnu ulogu. Svojom pojavom i lijepim ambijentom unutar vozila svojeg vlasnike će svakim novim sjedanjem uvelike razveseliti. Francuski proizvođač uostalom u takvim stvarima radi razliku. Kada pri tome dodamo izniman vozački potencijal, lako je “pasti” na ovaj model.  S druge strane, cijena je u ovoj priči jako važan faktor, tačnije i veoma presudan. Testni model e-208 GT Line iznosi 75.000 KM a za mali gradski automobil bez ikakvog posticaja na našem tržištu je idalje prevelik zalogaj.