Citroën slavi 40. godišnjicu modela BX koji je prvi put javnosti predstavljen 23. septembra 1982. godine ispod Ajfelove kule.
BX je porodično vozilo iz 80-ih godina prošlog stoljeća upečatljivog stilskog dizajna s potpisom italijanske karoserijske kompanije Bertone koja je proizvela 2,3 miliona primjeraka. Vozilo je ostvarilo izuzetan tržišni uspjeh, što je značajno doprinijelo prodoru marke Citroën unutar segmenta vozila visoke srednje klase u godinama od 1982 do 1994.
BX je tokom postojanja marke Citroën i u historiji automobilizma ispisao vrlo bogatu i zapravo prilično neočekivanu priču koja je odraz njegovog 12-godišnjeg tržišnog uspjeha. Za njega i danas ima mjesta u srcima svih kolekcionara koji će zasigurno sa radošću proslaviti njegovu 40. godišnjicu.
LANSIRANJE ISPOD AJFELOVE KULE
- septembra 1982. u parku Champ-de-Mars u Parizu, malo prije sumraka, okupila se nepregledna gomila ljudi. Sve oči bile su uprte u prvi kat Ajfelove kule, odakle je visjela ogromna drvena kutija s natpisom „Stigao je novi Citroën“. Tokom vrtoglavog spektakla, u kojem su se preplitali svjetlosni i zvučni efekti, drvena kutija je polako spuštana na tlo. Nakon što se kutija konačno otvorila, iz nje se pojavio BX i uz ovacije prisutne publike počela je njegova predivna karijera. Ajfelova kula je zatim ukrašena dvostrukim strelicama uz pucnjavu gromoglasnog vatrometa.
Nekoliko dana nakon toga, točnije 30. septembra 1982., svoja vrata je otvorio 69. salon automobila u Parizu na sajmu Porte de Versailles, koji se smatra početkom prodaje modela BX i na kojem je nesumnjivo zasjao kao jedan od glavnih zvijezda tadašnjeg salona.
PROJEKT »XB«
Citroën BX lansiran je 1978. godine pod nazivom „XB“, a njegove tehničke specifikacije konačno su postavljene u novembru 1979. Glavni ciljevi budućeg modela BX diktirali su da se ostvari kao moderno i nekonvencionalno vozilo s naglaskom na inovacijama. Vozilo BX je imalo poprečno ugrađen motor i srednje tešku karoseriju sa dobrim ubrzanjem i niskom potrošnjom goriva, što je bilo pogodno u teškim ekonomskim vremenima.
Kao i svi ostali Citroëni visoke klase tog vremena, BX je bio opremljen hidro-pneumatskim ovjesom koji je bio jamstvo udobnosti i potpuno stabilnog ponašanja na cesti. BX je imao dvodijelnu karoseriju sa petoro vrata, uključujući podizajuća prtljažna vrata.
Za njegov razvoj pobrinuli su se u tehničkom centru u mjestu Vélizy, koji je mnogo investirao u računalno potpomognuto planiranje s kojim su ubrzali oblikovni dizajn i optimalno poboljšali performanse. Uz pomoć takvog alata, BX je postigao izuzetno nizak aerodinamični koeficijent 0,34. Inovativnost u velikoj mjeri dokazao je i upotrebom materijala za razne dijelove, kao što su odbojnici, prtljažna vrata, poklopac motornog prostora i zadnja ugaona stijena, tako da je masa praznog vozila iznosila jedva 885 kg. Od lansiranja dalje bio je dostupan s učinkovitim motorima (62 KS i 72 KS kod 1360 cm3, 90 KM kod 1580 cm3) i iznenadio je svojom dinamičnošću.