Na ovom testu pričamo o automobilu iz najbržerastućem segmentu automobila, a riječ je o novom Škoda Kodiaq, najvećem modelu iz Škodine game. Šta se tačno promijenilo na ovom modelu pročitajte u nastavku.
Kodiaq je sam po sebi velik automobil, dužina od 47 metara te međuosovinski razmak od gotovo 2.8 metara to potvrđuju. Doduše, njegovu veličinu najbolje osjetite na cesti i pogotovo na parkingu gdje jednostavno strši među vozilima standardnih evropskih gabarita. Škodina gromada je na račun svojih gabarita pravi mali stančić.
Enterijer je takođe dorađen i osvježen. Sitnice mnogo znače, pa su kontrastni šavovi i proširene funkcije LED ambijentalnoga osvjetljenja dodatno istaknuti. Kodiaq u redizajniranom izdanju donosi ergonomska sjedišta koja je, u zavisnosti od odabira paketa, moguće električno podesiti, ventilisati i čak opremiti masažerima. Škoda je vodila računa i o ekologiji, pa sjedišta kod osnovnog Ambiente i luksuznijeg Style paketa dolaze od recikliranog materijala.
Infotainment je takođe nadograđen, a dolazi u tradicionalnim nazivima: Bolero, Amundsen i Columbus. Ovaj zadnji je bio ugrađen u testni Style model, a pored navigacije ima stalnu internet konekciju i upravljanje glasovnim komandama.
Ovoliki auto kupci naviknuti na zlatni TDI teško će prihvatiti s benzinskim motorom, osim možda u RS varijanti gdje do izražaja dolaze performanse 2.0 TSI – 245 KS. Dvolitarski dizel od 150 i 200 KS je zadnjih godina okosnica prodaje. Naravno, DSG sa 7 brzina je neizostavan partner dizelašima i dolazi uz sve dizele kao standard, a njegova masa je dodatno reducirana za 5,2 kg što cijeli sklop čini ”vitkijim” i ugodnijim za prenos momenta na podlogu. Test model sa 200 KS snažnim dizelom i dijetalno upregnutim DSG-om je prava mjera za 1,7 tona masivni Kodiaq. Njegovih 400 Nm momenta dominira s prvim pređenim metrima, a ovaj medvjeđi moment je raspoređen kroz cijeli radni raspon obrtaja tako da ulijeva ono čisto dizelsko povjerenje s kojim se na cesti osjećate baš moćno. Ovaj dizel kroz 4×4 pogon jednostavno čupa podlogu, ubrzava glomazni Kodiaq do stotke za 7,6 sekundi i lako ga potjera iznad 200 km/h. S druge strane, siđete li s asfalta ili utabanih podloga, brzo ćete zaključiti da Kodiaq ipak nije pravi off-roader, jer ga u startu ”pobjeđuju” gume niskog profila na glomaznim felgama.
Ovdje treba naglasiti da opšti rast cijena nije zaobišao niti Kodiaq, pa je testni model olako prešao granicu od 100.000 KM. Zato što ionako povišene cijene zadnjih godina prati preduga lista dodatne opreme (testni model je imao listu od preko 24.000 KM) s kojom proizvođač dodatno zarađuje, ali koja ujedno pruža svakom kupcu da na cesti dobije svoj personalizovani automobil.
Osnovni benzinac 1.5 TSI sa ručnim mjenjačem i prednjim pogonom košta skoro dvostruko manje, ali ruku na srce teško da ćemo ih viđati na cesti. Zato dizel od 150 KS sa 4×4 pogonom i cijenom od 70.603 KM ima značajno bolje pokriće, jer djeluje kao konkretniji paket za ovoliki auto.