Citroen predstavlja Ë-Berlingo

Citroen predstavlja Ë-Berlingo

Kupci vozila za slobodno vrijeme imaju raznolike potrebe u pogledu mobilnosti kako bi se mogli baviti svim svojim aktivnostima koje podrazumijevaju kraće i duže vožnje. ë-Berlingo pravi je kameleon koji će se iz dana u dan prilagođavati vašim različitim potrebama.

Osim što se njime mogu voziti u gradskim zonama s ograničenim prometom, ovo vozilo kupcima pruža i slobodu bezbrižnog kretanja i širok raspon mogućnosti.  Ovisno o načinu vožnje, litij-ionska baterija kapaciteta 50 kWh ugrađena u ë-Berlingo omogućuje vam da prijeđete i do 280 km (1). ë-Berlingo ujedinjuje najbolje aspekte električne tehnologije i u objema svojim izvedbama ima identičan pogonski sklop i bateriju.

Kako bi se optimizirao domet, pogonski sklop vozila ë-Berlingo obnavlja energiju tijekom usporavanja ili kočenja. Za snažnije obnavljanje energije treba pritisnuti gumb B koji se nalazi na središnjoj konzoli. Baterija je u vozilu smještena ispod sjedala i podnice, pa tako ne narušava prostranost kabine. Ona pohranjuje energiju i opskrbljuje električni motor te sustave za grijanje i klimatizaciju energijom potrebnom za rad. Na instrumentnoj se ploči prikazuje razina napunjenosti u obliku postotka i istovremeno se prikazuje svjetlosna animacija s gradacijom. Baterija dolazi s jamstvom da njezin nazivni kapacitet neće pasti ispod 70 % nakon 8 godina upotrebe, odnosno 160.000 prijeđenih kilometara. Potvrda o kapacitetu baterije izdaje se pri pregledu nakon 1 godine ili 20.000 prijeđenih km, a zatim nakon svakog servisa, tj. svake 2 godine ili 40.000 prijeđenih km.

Kupci ovakvih vozila obično žive u obiteljskim kućama te lakše mogu puniti bateriju. Postoje tri mogućnosti punjenja. Dovoljna je jednostavna utičnica tipa Green’up da tijekom noći napunite velik dio baterije kako biste sutradan mogli bezbrižno sjesti za upravljač svog vozila.

  • Za punjenje na kućnoj utičnici potreban je kabel s oznakom 2 kako bi se baterija mogla puniti kod kuće, na radnom mjestu ili na parkiralištu. Taj je način punjenja kompatibilan sa standardnom utičnicom od 8 A ili jačom utičnicom od 16 A (punjač + utičnica tipa Green’up) koja omogućuje dvostruko kraće vrijeme punjenja, odnosno da se baterija napuni na 100 % za manje od 15 sati.
  • Za ubrzano punjenje na javnim ili privatnim stanicama potrebno je ugraditi punjač za ubrzano punjenje Wallbox od 3,7 do 22 kW i nabaviti kabel tip 3 (u opciji). Tada je vrijeme punjenja od 0 do 100 % 7 h 30 min (jednofazni punjač Wall Box od 7,4kW) ili 5 h​(trofazni punjač Wall Box od 11 kW).
  • Iznimno brzo punjenje na javnoj stanici za punjenje do 100 kW pomoću kabela s oznakom 4 koji je integriran u punjač. Omogućuje punjenje 80 % baterije od 50 kWh za 30 minuta. ë-Berlingo najbolji je u svom segmentu u pogledu vremena potrebnog za ubrzano punjenje.

Vozila za slobodno vrijeme su praktična, ali njihova silueta loše utječe na aerodinamičnost. Elektrifikacija predstavlja veliki napredak u tom segmentu radi smanjenja utjecaja na okoliš i troškova uporabe. To je vrlo važan kriterij za kupce čiji je budžet često ograničen. Nema zamjene ulja u motoru, filtra zraka, filtra goriva, ulja mjenjača itd. Njegovo je održavanje 30 % jeftinije u usporedbi s motorom s unutarnjim izgaranjem te su manji troškovi potrošnje goriva: ë-Berlingo u prosjeku troši 18 kWh na 100 km, što je trošak od 3 EUR.

Osim toga, ë-Berlingo nudi mogućnost odgode punjenja kako bi se trošila jeftinija struja te opciju prethodnog programiranja temperature kojim se regulira temperatura u kabini dok je vozilo spojeno na električnu mrežu čime se izbjegava trošenje baterije u prvim kilometrima vožnje.

DIZAJN: IZBOR MOTORA, JEDINSTVEN KARAKTER

Vanjski izgled: strategija marke CITROËN jest prepustiti kupcu odabir motora, ovisno o tome za što mu vozilo služi. Vozilo ë-Berlingo na sebi ima nekoliko obilježja vezanih uz električni motor: slovo „ë” koje označava da je riječ o električnom vozilu nalazi se na prednjoj maski koja sada ima redizajnirane ševrone te ispred njegova naziva na vratima prtljažnika, a tu su i obojeni elementi u Anodised plavoj boji na odbojnicima i bočnim oblogama Airbump®. Otvor za punjenje nalazi se na mjestu otvora spremnika za gorivo. 

U unutrašnjosti vozila sve je prilagođeno jednostavnoj upotrebi novog modela ë-Berlingo. Na središnjoj konzoli okretni gumb ë-Toggle služi za upravljanje mjenjačem pomoću funkcija Park, Rear, Neutral, Drive i Brake, a tu je i komanda za odabir jednog od tri načina vožnje: Eco, Normal i Power.

U izborniku 8-inčnog dodirnog zaslona u vozilu ë-Berlingo nalazi se nova rubrika „Energija” putem koje se pristupa funkcijama koje se odnose na električni način rada: protok energije (koji prikazuje kako električni pogonski sklop funkcionira u stvarnom vremenu tijekom vožnje, postavke električnog motora i razinu napunjenosti pogonske baterije), statistika potrošnje (kao što su prosječni podaci o aktualnoj vožnji izraženi u kWh/100 km), aktivacija odgode punjenja ili prethodnog programiranja temperature. Tu je i instrumentna ploča s digitalnim zaslonom visoke razlučivosti od 10″ (serijska oprema u paketu opreme Feel) koja pruža optimalnu kvalitetu prikaza te moderan i brz prikaz korisnih informacija koje služe za pomoć u vožnji i navigaciji. Putem instrumentne ploče vozač može prilagoditi konfiguraciju zaslona prema svojim željama i odlučiti, primjerice, da se prikazuje navigacija, podaci o potrošnji električne energije ili podaci o sustavima za pomoć u vožnji.

DVIJE IZVEDBE ZA MANJE I VEĆE GRUPE

Zahvaljujući istim načelima dizajna kao i kod izvedbe s motorom s unutarnjim izgaranjem, Novi Citroën ë-Berlingo ima kompaktne dimenzije koje olakšavaju upravljanje. Međutim, u njega se može smjestiti i do sedmero ljudi.

Kupac ima mogućnost odabira duljine svog vozila: kratka izvedba M duljine 4,40 m i duga izvedba XL duljine 4,75 m (35 cm više između međuosovinskog razmaka i stražnjeg prevjesa). Bez obzira na izvedbu, zbog visine manje od 1,90 m može se bez problema parkirati na svim parkiralištima.

MASKIMALNO ISKORIŠTENA UNUTRAŠNJOST ZA OSJEĆAJ UGODNOSTI U VOZILU

Svi oni kojima je potrebno više prostora za njihove aktivnosti ili hobije (izleti, pustolovine, aktivnosti na otvorenom…) žele da i njihovo vozilo bude prostrano za sve što im treba u svakodnevnom životu. Prostor im je potreban za prijevoz većeg broja ljudi ili opreme kojom se koriste za svoje sportske aktivnosti, ali i za prijevoz veće količine prtljage. Električna izvedba ovog vozila za slobodno vrijeme osmišljena je upravo s tim ciljem: da svojim kupcima pružimo ono što im je potrebno, a to je domišljato vozilo iznimne prostranosti i funkcionalnosti koje će im pružiti ugodne i lagodne vožnje.

PROSTRANOST

ë-Berlingo najbolji je u svom segmentu u pogledu prostora koji nudi svojim putnicima kako bi se u njemu osjećali ugodno. Izvedba XL ima vrlo prostranu kabinu obujma do maksimalnih 4000 litara i tovarne duljine od 3,05 m s velikim prostorom za noge. Prtljažnik u toj izvedbi može imati obujam i do 2126 litara.

ë-Berlingo ima optimalnu količinu pretinaca koji sveukupno nude 167 litara prostora za pohranu i izrazito veliku zapreminu prtljažnika, tj. 775 litara u veličini M i 1050 litara u veličini XL (u konfiguraciji s 5 sjedala). Osmišljeni su tako da putnici mogu sve svoje stvari pohraniti u njih i tako osloboditi prostor oko nogu, zbog čega će im vožnja uvijek biti iznimno ugodna. Ovo je vozilo poput funkcionalnog stana s namještajem u kojem se stanari osjećaju ugodno i u kojem svaki predmet kojim se koriste ima svoje mjesto.

Među 26 dostupnih pretinaca tu je i sustav Modutop®, domišljati element ovog vozila za slobodno vrijeme koji sam ima zapremninu od 92 litre, a sastoji se od iznimno praktičnih rješenja za pohranjivanje predmeta koji su nadohvat ruke. U njega ubrajamo galeriju zapremnine 60 litara u koji se mogu pohraniti predmeti ukupne težine do 10 kg (može mu se pristupiti sa stražnjih sjedala u drugom redu i iz prtljažnika preko stražnjeg prozora koji se otvara), a tu je i prozirna pregrada u obliku luka koja se proteže cijelom dužinom krova i u kojoj se zbog prozirne stijenke mogu vidjeti predmeti pohranjeni u njenim pretincima.

Share