Porsche Taycan Cross Turismo: Posljednja faza testiranja prvog električnog shooting brakea

Porsche Taycan Cross Turismo: Posljednja faza testiranja prvog električnog shooting brakea

Električna limuzina Taycan lansirana je krajem 2019. godine i do danas ih je prodano više od 20 000. Novi Cross Turismo namijenjen je kupcima Taycana koji žele nešto više svestranosti.

Nakon što su još 2018. pokazali koncept, serijska verzija Taycana s ruksakom samo što nije predstavljena. Kažu da će stići prije ljeta. Taycan Cross Turismo dovršava svoje posljednje razvojne kilometre, a opsežni program testiranja je prototipove odveo na Nürburgring-Nordschleife, stazi Grand Prix Hockenheima, poligone i utabane staze na jugu Francuske, Pirinejima, kao i off-road staze nadahnute Afrikom u razvojnom centru tvrtke u Weissachu. Prošli su ravno milijun kilometara, odnosno 25 krugova oko svijeta izmjerenih na ekvatoru.

Cross Turismo ima pogon na sve kotače i podesivu visinu podvoznja zahvaljujući zračnom ovjesu. Produljena linija krova očito je najveća promjena u odnosu na limuzinu. Porsche kaže da se svaki detalj pažljivo prerađen kako bi unutrašnjost karavana bila što praktičnija. Dodali su i kako njihova EV moraju proći isti rigorozni program ispitivanja kao i sportski automobili s ICE motorima, uključujući cestovne performanse, sportske staze, te svakodnevnu upotrebljivost bez obzira na klimu. Cross Turismo mora biti sposoban i za visoke performanse na blatnoj i pjeskovitoj podlozi.

Potonji uvjeti simulirani su na „Poligonu za ispitivanje izdržljivosti“ u razvojnom centru u Weissachu. Međutim, Cross Turismo nije terensko vozilo, već je specijaliziran za neasfaltirane i zemljane ceste. Kažu da je poput vrste švicarskog vojnog noža na kotačima od 21 inča. Pored toga, EV-ovi dodaju dodatnu razinu složenosti, poput punjenja baterije i upravljanja temperaturama pogonskog sklopa. Ostali Porscheovi razvojni ciljevi uključuju ponovljena ubrzanja s punim gasom i doseg vožnje prikladan za svakodnevnu upotrebu.