Dacia Sandero Stepway 1.0 Eco-G 100 – Jeftinije a bolje NEMA!

Dacia Sandero Stepway 1.0 Eco-G 100 – Jeftinije a bolje NEMA!

Za razliku od standardne škole dizajna, da sekažemo potpuno šablonizirano, novi Sandero najavljuje vjerovatno i sasvim novi pravac kretanja rumunskog proizvođača. A ovaj možemo reć posebni Sandero Stepway je namjenjen za određene kupce.

DSC01596
DSC01643
DSC01688
DSC01663
DSC01601
DSC01654
DSC01588
DSC01589
DSC01592
DSC01598
DSC01607
DSC01609
DSC01612
DSC01616
DSC01619
DSC01625
DSC01627
DSC01631
DSC01632
DSC01633
DSC01647
DSC01666
DSC01659
DSC01670
DSC01734
DSC01664
DSC01787
previous arrow
next arrow

Nekada okrugli farovi sada se u LED tehnologiji spljošteni su, razvučeni u blatobran, gril “probuđen i živ” sa zanimljivim off road metalnim aplikacijama ispod branika. Profil je dinamičan, zadnji dio konačno da se niko ne postidi. Da ne bude zabune, ipak je jasno sa kilometar da je ovo Dacia, ali sa nekim drugim šmekom. Tehnički gledano novi Sandero Stepway je postavljen na tehnološku ideju Renaulta Clio V, ali na novu platformu grupacije koja je pružila velike mogučnosti “igranja” sa gabaritima i tehnikom. Po dužini ostalo se na nivou ranijih generacija a najveći je benefit došao iz veće širine karoserije.

Klirens je takođe povećan u odnosu na prethodnika i sada iznosi 17,4 cm. Ostaće nejasno zašto proizvođač u zvaničnim tabelama iskazuje njegovu vrijednost od 20 cm.

Koliko se otišlo daleko spoljašnjim dizajnom, toliko ako ne i više stvari su se pomerile i u kabini. Unutrašnjost Sandera je sada šira, prostranija i vrlo lako pristupačna na svim pozicijama.  Organizacija prostora je korektna, materijali robusni i očekivano ne preterano kvalitetni, uz odličan dizajn koji čak ima i šarma. Posljednje što bi na ovom mjestu očekivali. Dominiraju oštre linije koje su iznenađujuće slične VW školi oblikovanja enterijera. Unutrašnjost novog Sandera Stepway uspešna je kombinacija novih generacija Clia i Captura, neočekivano disciplinovanih germanskim duhom.

Sjedišta su prostrana i maksimalno udobna za jednu Daciju, pa i više od toga. Kod njih se vidi francuski pečat Renault grupacije i možda i najveći napredak u pogledu na stare Dacije.

U sklopu globalnog protjerivanja dizela, na scenu se vraća TNG kao zaboravljeno, a sada aktuelno, rešenje. Novi Sandero Stepway na raspolaganju ima samo trocilindarski 999 ccm benzinac različitih snaga koji može biti kombinovan i TNG energentom (plinom, odnosno gasom, odnosno LPG-om), baš kako ovaj naš testni koji nosi oznaku Eco-G 100.

Pogonjen na benzin ostvaruje 90 dok je u plinskoj varijanti na 100 KS uz nekih 160/170 Nm obrtnog momenta. Maksimalna snaga i obrtni momenat se postižu na prilično velikom broju obrtaja, pa sada primedba o zvučnoj izolaciji motora dobija svoj epilog. Manipulacija benzin/TNG je automatska (pretežno TNG dok ima gasa u rezervoaru) a moguće je odabrati pogonsko gorivo i manuelno. Rezervoar benzina je 50 a TNG 40 litara, što nudi i solidnu autonomiju od 1.500 kilometara.

Potrošnja je nešto iznad očekivanja, prosečno oko 7 litara, što nije malo. Ali kroz drastično nižu cenu TNG dolazimo do baš fine ekonomske računice isplativosti za one koji prave kilometražu.

Dakle, šta reći na kraju? Testni model Sandero Stepway ima ciljane kupce, a to su kompanije koje žele jeftin automobil sa kojim njihova ekonomska računica je još manja zbog kombinacije benzin/LPG. Početna cijena 1.0 Tce 90 modela iznosi 22.500 KM, cijena za 1.0 Eco-G 100 je 23.800 KM, dok testni sa dodatnom opremom košta 24.380 KM. Najskuplji model Stepway iznosi 28.700 KM a to je 1.0 Tce 90 CVT.  Najbitnija stvar u ovoj priči jeste i odnedavno uvedeno Renault finansiranje, uz koje ovo vozilo iznosi 250 KM mjesečno sa kamatom 3.99 % i učešćem od 20% putem Raiffaisen Leasing-a.

Jednostavno jefinto i prihvatljivo vozilo.