Cisitalia je bila talijanska marka sportskih i trkačkih automobila koju je 1943. godine u Torinu osnovao bogati industrijalac i vozač utrka Piero Dusi. Naziv ‘Cisitalia’ potječe od kratice ‘Compagnia Industriale Sportiva Italia’
Prvi proizvod tvrtke bio je trkaći jednosjed D46, dok je Cisitalia tip 202 bilo prvo cestovno vozilo ove mlade marke. Tehnički je bio vrlo sličan trkaćem automobilu D46, osnova im je bila gotovo jednaki cjevasti okvir, i isti, tada vrlo popularan motor Fiat 110 (obujma od 1090 ccm), sa 70 KS. Za 760 kg teško voziloto je bilo i više nego dovoljno za tada odlične performanse. Piero Dusio ponudio je Pinin Farini šasije modela 202 za dizajn jednog elegantnog sportskog kupea. Dvosjed 202 GT prvi je put predstavljen javnosti 1947. na Zlatnom kupu Villa d’Este u Comu u Italiji.
Te je iste godine na salonu automobila u Parizu postigao zapanjujući uspjeh. Pinin Farina je tako stvorio Cisitaliju 202, prvi automobil na svijetu koji je trajno izložen u Muzeju moderne umjetnosti MoMA u New Yorku, kao jedan od osam izvanrednih automobila našeg doba: Running Sculpture, kako ga je definirao Arthur Drexler, Cisitalia je proizvedena u ograničenim količinama na cjevastom okviru s aluminijskim kućištem na kojeg je zavarena karoserija izrađena od finog čeličnog lima. Njegov dizajn označio je prekretnicu u automobilskom stilu.
Batista Pinin Farina napisao je: „Znao sam da starih oblika više nema. Čak su i automobili morali imati čiste, glatke, bitne linije. Bio je model koji mi je iznenada iskliznuo iz ruku, imao je vlastiti život. Išao je tajanstvenim putovima prema svojoj sudbini, jer automobili također imaju sudbine, to ćete shvatiti ako odete na sajmove, aukcije, izložbe i muzeje automobila!”. Na žalost automobil je bio preskup pa su od 1946. do 1952. umjesto planiranih najmanje 200 proizveli svega 170 automobila što je bilo nedovoljno za komercijalni opstanak tvrtke.