Kontrolišete li redovno ulje?

Kontrolišete li redovno ulje?

Novo istraživanje danas otkriva da svaki peti (19%) vlasnik automobila iz Velike Britanije nikada ne provjerava ulje u svom vozilu. 8% vlasnika priznaje da ne znaju kako provjeriti razinu ulja, dok 11% njih kaže da to zna učiniti, ali nikada ne napravi

Jedna od najvažnijih stvari koje vlasnici mogu učiniti kako bi održali svoj automobil u najboljem mogućem stanju jest redovito mijenjati motorno ulje i filtar u vozilu, zbog čega je od vitalne važnosti pridržavati se intervala servisa navedenih od strane proizvođača. U idealnom slučaju, vozači bi trebali provjeravati motorno ulje svog automobila ili kombija svaki tjedan, kao što preporučuje većina proizvođača, no studija Kwik Fit pokazala je da čak i ako se taj interval udvostruči na jednom u dva tjedna, samo 8 % vlasnika ispunjava preporuku.

Preko tri petine vozača (62 %) kaže da između provjera ulja prolaze najmanje tri mjeseca, dok šokantno, njih 8 % čeka najmanje godinu dana prije nego što ponovno uzmu u ruku šipku za mjerenje. Istraživanje je otkrilo jasnu razliku između spolova. 2% muških vlasnika automobila reklo je da ne znaju provjeriti ulje, ali ta je brojka porasla na svakog sedmog (14 %) među vlasnicama. Također postoji razlika između mlađih i starijih vozača – 6 % vozača starijih od 55 godina nije sigurno kako provjeriti razinu ulja u svom vozilu, u usporedbi s 10 % onih u dobi od 18-34 godine.

Iako su vozači razumljivo izgubili naviku vršenja provjera i održavanja automobila tijekom pandemije, jer su ga mnogi manje koristili, treba se čim prije vratiti u rutinu jer su provjera i dolijevanje ulja u vozilu važni u sprječavanju prekomjernog trošenja motora i nastanka štete. Kvalitetno ulje ključno je za održavanje nesmetanog rada automobila, a redovito provjeravanje razine ulja vrlo je jednostavan način praćenja zdravlja motora. Ako razina ulja padne od najviše do najniže oznake na šipci za mjerenje za manje od 1500 km, preporučuje se stručna provjera motora.

Preuzeto sa Quattroroute

Autor:Mato Pavličević