Britanac je bio predsjednik FIA-e od 1993. do 2009. godine, a prethodno je ostvario uspješnu karijeru kao odvjetnik, amaterski trkački vozač i osnivač i suvlasnik tvrtke March Engineering
Mosley je rođen 1940. godine, kao sin Sir Oswalda Mosleyja i lady Diane Mosley, koja je bila jedna od poznatih sestara Mitford. Nakon što se školovao za odvjetnika, Mosley se počeo baviti auto utrkama, a kasnije je prešao u Formulu 2, natječući se na utrci u Hockenheimu 1968., u kojoj je Jim Clark izgubio život. Usprkos oskudnom budžetu, pobijedio je u utrkama kroz spektar motosporta od Formule 1 do Indianapolisa 500. Umirovio se od vožnje 1969. godine i postao suosnivač tvrtke March Engineering, koja je postala jedan od najpoznatijih svjetskih proizvođača trkaćih automobila.

U tom je razdoblju postao pravni savjetnik Udruge konstruktora Formule 1 (FOCA) i pomogao u oblikovanju izvornog sporazuma Concorde koji je desetljećima bio nosivi stup F1. 1986. je izabran je za predsjednika Udruge proizvođača FISA-e, a zatim je 1991. postao i predsjednik FISA-e. Kao dio restrukturiranja upravljačkog tijela automobilskih utrka, nakon što je FIA preuzela kontrolu nad njima, izabran je za predsjednika FIA-e 1993. godine nakon što je odstupio Jean-Marie Balestre. Mosley je odmah uložio veliki trud za poboljšanje sigurnosnih standarda u cestovnim automobilima, a godinu kasnije se s tim pitanjem izravno suočio i u F1 nakon smrti Rolanda Ratzenbergera i Ayrtona Senne na VN San Marina 1994. godine.

Kad je riječ o cestovnim automobilima, nije popuštao, jačajući standarde ispitivanja pri sudaru i imao je važnu ulogu u promicanju Europskog programa ocjenjivanja novih automobila (Euro NCAP) koji je danas postao standard. Vodio je Euro NCAP od 1997. do 2004. U F1 je vodio promjene kako bi bolide učinio sigurnijima, pa je ponovno izabran 1997., 2001. i 2005. Bio je bliski saveznik Bernieja Ecclestonea, a par je stvorio snažno savezništvo u čestim bitkama s proizvođačima i timovima za kontrolu nad F1. Mosley je bio u velikoj mjeri uključen u odluku da se nastavi s VN SAD-a 2005. u Indianapolisu, iako su se svi trkači Michelina morali povući još prije početka.

Tu je bio i poznati špijunski skandal s McLarenom 2007. godine, kada je Mosley zauzeo čvrst stav prema timu zbog sudjelovanja u aferi. Mosleyev mandat u FIA-i završio je ubrzo nakon što je 2008. godine došao na metu tabloida News of the World u vezi s njegovim seksualnim životom. No, iako je tužio novine i dobio sudski postupak jer su grubo narušile njegovu privatnost (također je izglasano povjerenje FIA-e nakon te kontroverze), na kraju je odlučio da se neće kandidirati za reizbor 2009. godine.

Predsjednik FIA-e Jean Todt, koji je naslijedio Mosleyja u glavnoj ulozi u svjetskom upravljačkom tijelu za moto sport, iskazao mu je počast. “Duboko sam tužan zbog smrti Maxa Mosleyja”, napisao je bivši direktor Ferrarijevog F1 tima na Twitteru. “Bio je glavna figura u F1 i moto sportu. Kao predsjednik FIA-e 16 godina, snažno je pridonio jačanju sigurnosti na stazi i na cestama”,
Preuzeto sa Quattroroute.hr
Autor:Mato Pavličević