Legendari CITROËN 2CV slavi 75. godišnjicu

Legendari CITROËN 2CV slavi 75. godišnjicu

Citroën slavi 75. godišnjicu modela 2CV, koji je između 1949. i 1990. godine proizveden u 5.114.969 primjeraka. Model 2CV nastao je 1936. godine u sklopu projekta TPV (Toute Petite Voiture) s ciljem stvoriti vrlo mali automobil koji bi bio pristupačan, svestran i ekonomičan. Postao je prava ikona, a njegov jedinstveni izgled i svestranost bili su ključ uspjeha tijekom nekoliko desetljeća.

Idejno je osmišljen je u dizajnerskom studiju marke Citroën u Parizu, a njegova proizvodnja odvijala se u ispitnom centru La Ferté-Vidame u francuskom departmanu Eure-et-Loir. Javnosti je prvi put predstavljen 7. oktobra 1948. na Salonu automobila u Parizu. Nakon 42 godine od početka prodaje, 27. jula 1990. posljednji 2CV napustio je tvornicu Mangualde u Portugalu.

PORIJEKLO MODELA 2CV: PROJEKT TPV

Projekt TPV (vrlo mali auto) izrađen je sredinom tridesetih godina prošlog stoljeća, točnije 1936. godine. Cilj ovog projekta bio je ponuditi ekonomičan i svestran automobil koji će biti dostupan radničkoj klasi. Godine 1937. ugledao je svjetlo dana prvi vozni prototip projekta TPV s masom od 370 kg i samo jednim prednjim svjetlom (prema tadašnjem zakonodavstvu nisu bila potrebna dva). Vozilo je omogućavalo prijevoz četiri osobe i 50 kg prtljage maksimalnom brzinom od 50 km/h.

Na Salonu automobila u Parizu 1939. godine planirali su predstaviti 250 prije serijskih modela ali je događaj otkazan zbog rata. Modeli koji su već bili proizvedeni stoga su uništeni, osim četiri, koji su potajno čuvani u Citroënovom testnom centru u La Ferté-Vidameu.

AUTO KOJI JE POSTAO IKONA SVIJETA AUTOMOBILA

Njegova proizvodnja započela je u julu 1949. 2CV je bio mali automobil s ležećim motorom od dva cilindra i zračnim hlađenjem, 375 cm3 zapremine i 9 konjskih snaga, koji je mogao postići maksimalnu brzinu od 50 km/h. Ovim modelom Citroën je napravio revoluciju u automobilskoj industriji nudeći ekonomično i svestrano vozilo.

Njegov jedinstveni dizajn brzo je osvojio širu javnost. Također je postigao izniman uspjeh zahvaljujući beskrajnim mogućnostima korištenja, uklonjivim sjedalima, okretnosti i udobnosti. No, ne smijemo zaboraviti ni aspekt ekonomičnosti, koji ga je učinio najpopularnijim automobilom od svih. Zbog iznimnog porasta narudžbi, 1950. godine isporuke su trajale i do šest godina.

2CV je bezvremenski model koji je postao pravi društveni fenomen jer privlači kolekcionare iz cijelog svijeta, a često se susreće i na našim cestama.

BROJNE IZVEDBE I RAZDOBLJA NA SVJETSKIM CESTAMA

Ukupno je 2CV predstavljen u deset posebnih serija koje su lansirane u Francuskoj i nekim drugim europskim državama. Među njima treba spomenuti Spot, Charleston i Cocorico. Model 2CV također je prošao kroz neke značajne nadogradnje, uključujući uvođenje modela 2CV Camionnette (poznatog kao 2CV AU) 1951. godine i modela 2CV AZ 1954. godine, opremljenog motorom od 12 konjskih snaga i poznatim centrifugalnim kvačilom.

Osim toga, 2CV imao je priliku posjetiti ceste širom cijelog svijeta učestvovanjem u raznim natjecanjima izdrživosti, kao što je reli izdrživosti Pariz-Kabul-Pariz u dužini od 16.500 km 1970. godine, Pariz-Persépolis u dužini od 13.500 km 1971. godine i 1973. godine reli po Africi od Abidjana do Tunisa u dužini od 8.000 km, sva tri je organizirao Citroën.