Mercedes EQS

Mercedes EQS

S ovom potpuno električnom limuzinom Mercedes svojoj obitelji EQ dodaje vozilo najviše klase, za kojeg kažu kako ima za cilj ponovo definirati taj segment

Korak po korak, elektrifikacija se uvlači u sve tržišne segmente, pa tako i u najluksuzniju kategoriju u kojoj se broj predstavnika može nabrojati na prste jedne ruke. Prva električna limuzina visoke klase, Mercedes EQS je nakon višemjesečnog podgrijavanja javnosti predstavljena s namjerom da redefinira ne samo E segment, već i sam pogled na električne automobile. Iako je bliski srodnik s novom S-klasom, novi model je izrađen na potpuno električnoj modularnoj arhitekturi za luksuzna i poslovna električna vozila. Svojim zakrivljenim linijama i s prema naprijed pomaknutom kabinom i izvučenim stražnjim krajem, odmah se jasno razlikuje od vozila pokretanih ICE motorima.

Prednji kraj je uklopljen u ‘Black Panel’ jedinicu. Inovativna prednja svjetla povezana svjetlosnom trakom i duboka crna maska hladnjaka (Black Panel) oblikuju prepoznatljivo lice. Revolucionarna tehnologija prednjih svjetala Digital Light omogućuje projiciranje putanja ili simbola upozorenja na cestu. Sustav čini svjetlosni modul s tri ekstremno snažne LED diode u svakom prednjem svjetlu, čiju svjetlost usmjerava 1,3 milijuna mikro-zrcala. Time je rezolucija preko 2,6 milijuna točaka po vozilu. Koeficijent otpora zraka cd od 0,20 ga čini najaerodinamičnijim serijski proizvedenim automobilom na svijetu, što pozitivno djeluje na dulji doseg i tišu vožnju pri većim brzinama.

Istaknuta značajka unutrašnjosti je MBUX Hyperscreen, veliki zakrivljeni zaslon koji se proteže čitavom širinom prednje armature. Ispod staklenog pokrova nalaze se tri zaslona te se dobiva dojam kao da se stapaju u jedan. Uz pomoć adaptivnog softvera, MBUX se u potpunosti prilagođava korisniku i nudi prilagođene sugestije za razne funkcije informacija i zabave, udobnosti i vozila. Uz pomoć, takozvanog nultog sloja, ovisno o situaciji i kontekstu, najvažnije aplikacije se uvijek nude na prvoj razini unutar vidnog polja. Zanimljivosti po pitanju komfora i kvalitete boravka u automobilu ima mnogo, pa i kad je riječ o kvaliteti zraka.

Sustav Energizing Air Control Plus se bazira na filtriranju, senzorima, konceptu prikaza i klimatizaciji. HEPA (High Efficiency Particulate Air) filtar ima vrlo visoku razinu filtriranja koja mu omogućuje blokiranje finih čestica, mikro-čestica, peludi i drugih supstancija koje mogu ući s vanjskim zrakom. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji automobil je sposoban i učiti. Ima do 350 senzora, ovisno o opremi, koji bilježe udaljenosti, brzine i ubrzanja, uvjete rasvjete, padaline i temperature, zauzeće sjedala kao i treptaj oka vozača/ice ili govor putnika. Ovo mnoštvo informacija obrađuju kontrolne jedinice koje uz pomoć algoritama donose odluke munjevitom brzinom.

Navigacija s funkcijom Electric Intelligence planira najbržu i najpraktičniju rutu, uključujući zaustavljanja radi punjenja, na osnovi raznih faktora i dinamički reagira na prometne gužve ili, na primjer, promjene u stilu vožnje. U kombinaciji s Burmester surround zvučnim sustavom, model EQS uključuje dvije zvučne okoline u kabini: Silver Waves i Vivid Flux. U sustavu Energizing Comfort su tri programa Energizing Nature: Forest Glade, Sound of the Sea i Summer Rain. Programi osiguravaju produbljujuće i impresivno realistično zvučno iskustvo s umirujućim zvukovima kombiniranima s ambijentalnom rasvjetom.

Prvi modeli na tržištu bit će EQS 450+ sa snagom od 245 kW/333 KS (kombinirana potrošnja električne energije prema WLTP-u 20.4-15.7 kWh/100 km) i EQS 580 4MATIC s 385 kW/524 KS i potrošnjom električne energije 20.0-16.9 kWh/100 km. S dosegom do 770 kilometara (WLTP), pogonski sklop također zadovoljava svaka očekivanja od progresivne limuzine iz segmenta S-klase. U planu je i inačica visokih performansi sa snagom od 560 kW/762 KS. Standardno je električni pogonski sklop (eATS) na stražnjoj osovini, dok inačice s 4MATIC pogonom također imaju eATS i na prednjoj osovini. Zakretni kut stražnjih kotača je 4,5 stupnja, opcijski i do 10, što omogućuje krug okretanja od svega 10,9 metara.

Ujedno je predstavljena i nova generacija baterija, sa znatno višom gustoćom energije. Veća od dvije baterije ima iskoristivi udio energije od 107,8 kWh. Može se puniti snagom do 200 kW na brzim punjačicama s istosmjernom strujom. Energija za dodatnih 300 kilometara (WLTP) može se napuniti za samo 15 minuta. Kod kuće ili na javnim punionicama može se puniti izmjeničnom strujom snage do 22 kW, koristeći ugrađeni punjač. Pored toga, postoje razni inteligentni programi punjenja koji se mogu automatski aktivirati ovisno o lokaciji i funkcijama, kao što je specijalno punjenje koje čuva bateriju.

Najnovija generacija sustava pomoći u vožnji uključuje razne funkcije potpore vozaču. Na primjer, novost predstavlja dodatna upozorenja na mikro-san u sklopu ATTENTION ASSIST sustava. Ovaj sustav analizira okrete zjenica vozača koristeći kameru u zaslonu (samo u kombinaciji s MBUX Hyperscreen). Kao i sva druga Mercedes vozila, model EQS uključuje krutu putničku ćeliju, specijalne deformacijske zone i tehnološki napredne sustave vezanja. PRE-SAFE je dio serijske opreme. Službeni početak prodaje najavljen je za 15. lipanj a prva vozila se u salonima očekuju u studenome ove godine.