Most između tradicije i digitalizacije: nova E-Klasa

Most između tradicije i digitalizacije: nova E-Klasa

Više od 75 godina, E-Klasa postavlja standarde za luksuzne limuzine srednje klase. Mercedes-Benz će 2023. otvoriti novo poglavlje za poslovnu limuzinu: nova E-Klasa utabava put u prelasku sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem na električni pogon. Istovremeno, njena nova elektronska arhitektura omogućava sveobuhvatno digitalno korisničko iskustvo. Prvi modeli limuzine serije 214 stići će evropskim prodajnim partnerima na jesen 2023. godine.

Klasične proporcije i posebne karakterne linije u dizajnu eksterijera.

Nova E-Klasa ima proporcije klasične limuzine dizajna “tri kutije“: kratak prednji prepust i duga hauba praćeni su kabinom koja je pomerena unazad. Dizajn „kabina unazad“ je zaokružen skladnim proporcijama zadnjeg prepusta.

Crna površina nalik panelu povezuje rešetku hladnjaka sa prednjim svetlima. Ovaj umetak u crnoj boji visokog sjaja vizuelno podseća na Mercedes-EQ modele. Trodimenzionalno dizajnirana rešetka hladnjaka je progresivna ili klasična, u zavisnosti od linije opreme. Nova E-Klasa standardno ima LED farove visokih performansi. Kao opcioni dodatak, DIGITAL LIGHT je dostupan bez i sa funkcijom projekcije. Sve varijante farova nude prepoznatljiv dnevni i noćni dizajn. Kao tipična karakteristika brenda, dnevna svetla imaju oblik obrve.

Pogled sa strane pokazuje harmonične proporcije i karakterističan dizajn „kabina unazad“ sa posebno dobrim efektom. Kao opcija su dostupne i kvake na vratima koje su poznate iz luksuznih Mercedes-Benz modela. Dve odvojene linije karaktera sa strane naglašavaju sportski karakter automobila.

Najvažnije unapređenje na zadnjem delu uključuje dvodelna LED svetla sa novom konturom i posebnim dizajnom: motiv zvezde u obe svetlosne jedinice daje poseban dizajn za dan i noć.

MBUX Superscreen kao vrhunac dizajna enterijera

Instrument tabla omogućava digitalno iskustvo u unutrašnjosti. Ako je E-Klasa opremljena opcionim ekranom suvozača, velika staklena površina MBUX Superscreen-a proteže se do centralnog ekrana. Vizuelno odvojen od ovoga je ekran vozača u vidnom polju vozača. Modeli bez suvozačkog displeja imaju veliki ukrasni element koji se proteže do centra. Vizuelno odvojen, čini se da centralni displej lebdi iznad konkavne površine ovog ukrasnog elementa.

Prednji deo instrument table je osvetljen svetlosnom trakom aktivnog ambijentalnog osvetljenja. Ona ide u širokom luku od vetrobranskog stakla, preko A-stubova i do vrata. Ovo stvara dodatan osećaj prostranosti. Sklop kontrolnih tastera koji naizgled slobodno plutaju u gornjem delu panela vrata odgovara izgledu staklenih površina ekrana.

Centralna konzola je dizajnirana kao jedinstvena jedinica i stapa se u pravoj liniji u donji deo kontrolne table. Na prednjoj strani, odeljak za odlaganje sa poklopcem i držačima čaša je integrisan u trodimenzionalno oblikovani ukrasni element. Na zadnjem delu centralne konzole nalazi se mekani postavljeni naslon za ruke.

Centralni panel vrata se neprimetno spaja sa naslonom za ruke konkavnim potezom. Prednji deo ovde je dizajniran kao metalni element visoke tehnologije. Služi kao ručka za hvatanje i zatvaranje, i uključuje prekidače za električne prozore. Još jedan vrhunac je sklop kontrolnih tastera koji uključuje ručku za vrata i kontrole funkcija sedišta.

Konture površine sedišta i naslona se elegantno spuštaju iznutra ka spolja i izgleda da lebde iznad osnove sedišta zahvaljujući njihovom slojevitom dizajnu. Uvučene vertikalne linije prate spoljnu konturu, šireći se prema vrhu.

Kada je u pitanju prostranost, E-Klasa je jedan od favorita u svom segmentu. Vozač ima pet milimetara više prostora za glavu nego kod prethodnog modela. Putnici pozadi posebno imaju koristi od dva centimetra dužeg međuosovinskog rastojanja: prostor za kolena i maksimalni prostor za noge povećani su za 10 odnosno 17 milimetara. Povećanje širine laktova u zadnjem delu je još veće: sada iznosi 1519 milimetara. Ovo je povećanje od 25 milimetara i skoro do nivoa S-klase. Kapacitet prtljažnika je do 540 litara.

Polovina varijanti motora su plug-in hibridi

Zahvaljujući sistematskoj elektrifikaciji i inteligentnom smanjenju, nova E-Klasa postavlja nove standarde u efikasnosti. Polovina svih modela biće plug-in hibridi četvrte generacije. Asortiman modela već postiže ovu visoku proporciju pri lansiranju na tržište. Tri od šest verzija E-Klase kombinuju prednosti vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem sa prednostima električnog automobila.

Motori sa unutrašnjim sagorevanjem su četiri i šestocilindrične jedinice iz trenutne modularne Mercedes-Benz porodice motora FAME (Family of Modular Engines). Shodno tome, asortiman motora igra glavnu ulogu u fleksibilnosti međunarodne proizvodne mreže, sa elektrifikacijom zasnovanom na potrebama.

Pored turbo punjenja, i dizel i benzinski motori imaju inteligentnu podršku od integrisanog starter-generatora (ISG). Dakle, oni su blagi hibridi. Zahvaljujući novoj bateriji, snaga elektromotora je povećana sa 15 na 17 kW, a boost obrtnog momenta na 205 Nm.

Mercedes-Benz će ponuditi ne manje od tri plug-in hibridna modela četvrte generacije od lansiranja na tržište nove E-Klase.

Sa snagom električnog motora od 95 kW (129 ks) i potpuno električnim dometom od preko 100 kilometara (WLTP), oni će u mnogim slučajevima i mnogo dana biti na putu isključivo na električni pogon, bez upotrebe motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Uslediće još plug-in hibrida sa dizel motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.