Donosimo pregled najbesramnijih i najočitijih plagijata kineske autoindustrije. Od BMW-a i Land Rovera do Ferrarija, Kinezi su “ukrali” i kopirali – sve…
Iako se većina kineskih proizvođača posljednjih godina “upristojila” i počela dizajnirati vlastite automobile, još postoji nekolicina onih koji se slijepo drže kopiranja renomiranih europskih automobila. Iako ih ima puno više, mi smo uspjeli sakupiti deset najzanimljivijih i najfascinantnijih kineskih plagijata koji se trenutno prodaju na njihovom domaćem tržištu. Kinezi su s nekima od ovih automobila čak i napravili dobar posao, toliko dobar da ih “odaju” samo detalji. S druge strane, neki primjerci su toliko besramno iskopirani i loši da su postali predmetom sprdnje. Naprimjer, kineski Land Wind X7 bio je toliko vjerna kopija Land Rovera da je britanski proizvođač tužio kineskog i taj sud – dobio. Zbog toga, Kinezi su morali povući X7 s tržišta. Posljednjih godina sve je više takvih tužbi koje uspijevaju maknuti plagijate s tamošnjeg tržišta, no neki se opet “provuku” i dospiju u javnost. Ima tu svega, od kopija BMW-a i Volskwagena do sportaša poput Nissana, Ferrarija i Porschea. Sada nam je jasno zašto na svim velikim svjetskim autosalonima roj Kineza hoda po štandovima sa “šublerima” i mjeri svaki pedalj najnovijih europskih noviteta. Ipak, ove godine i njih je koronavirus zaustavio, na radost gotovo svih….
BAIC BJ80
Kineska kopija G-klase
Naravno, najpoznatiji i najkarizmatičniji SUV na svijetu ima svoju “vjernu” kopiju na kineskom tržištu. Riječ je o automobilu naziva BAIC BJ80, ultrajeftinoj verziji jedne od prethnodnih generacija Mercedesove G-klase. BJ80 predstavljen je 2015. godine na autosalonu u Šangaju, a pokreće ga 2,3-litreni turbobenzinski motor s nemale 253 konjske snage. U ponudi je još i 2,8-litreni turbodizel sa 160 KS, kao i najsnažniji 3,0-litreni twinturbo V6 benzinac. Sve varijante ove G-klase “za siromašne” opremljene su pogonom na sve kotače, a kupcima su na izbor dvije različite vrste mjenjača: 6-stupanjski ručni i 8-stupanjski automatski mjenjač.

Landwind X7
Nakon tužbe povučen s tržišta
Ako je Land Roverov model Range Rover Evoque doživio velik uspjeh u Europi i SAD-u, zašto ne bi mogao i u Kini? Pomislili su to kreatori brenda Landwind, netom prije nego su proizveli vjernu repliku britanskog kompaktnog SUV-a. Ipak, “uspješna” Landwind priča naprasno je zaustavljena nakon što je britanski Land Rover podnio tužbu i pobijedio u sudskom sporu protiv kineske tvrtke. Model X7 nestao je ekspresno kako je i nastao.

NATS GT-K
Nissan GT-R iz noćne more
Jeste li ikad prije čuli za kompaniju NATS? Gotovo sigurno niste, a nismo ni mi. Barem prije nego smo krenuli raditi ovaj tekst. Naime, ovaj “automobil” je dokaz kako će završiti posao u kojem atrakitvni japanski sportski auto “date” u ruke netalentiranih dizajnera. Da bi stvar bila gora, osim što ovaj auto izgleda kao deformirani Nissan GT-R, kineski proizvođač mu je podario i krajnje neoriginalno ime – GT-K. On se temelji na Suzukiju Cappuccino, a osim dizajna, GT-K nema previše sličnosti s mitskim Nissanom. Također, ispod haube nije moćni 3.8 V6 motor, već trocilindrični redni agregat od 657 kubika i nepoznate količine konjskih snaga.

Suzhou Eagle Carrie
Sprijeda Ferrari, straga Porsche
Ovo je jedan od najčudnijih automobila s ovog popisa. Eagle Carrie ima stražnji dio preuzet s Porschea Caymana, a prednja maska i svjetla neodoljivo podsjećaju na ona Ferrarijevog modela F12 Berlinetta. “Nakaradan” dizajnerski spoj dodatno upotpunjuje neobična zeleno-plava nijansa boje, kao i neprikladni zlatno-crni kotači. Što se motora tiče, Suzhou Eagle Carrie pokreću dva elektromotora ukupne snage 122 KS. Kinezi tvrde da unatoč maloj snazi, ovaj auto do “stotke” ubrzava u samo 4,8 sekundi.

BAIC Huansu C60
Lamborghini Urus “za siromašne”
Ponovno je tvrtka BAIC odradila dobar plagijatski posao. Nakon što već godinama kopiraju Mercedesovu G-klasu gore već spomenutim modelom BJ80, sada su otišli korak dalje i iskopirali poznati talijanski supersportski SUV. Kinezi su svoju verziju Lamborghinija Urusa predstavili sredinom prošle godine i to u verzijama s pet ili sedam sjedala. Do dana današnjeg uživaju uspjeh zahvaljujući atraktivnom dizajnu uvelike “ukradenom” od talijanskih kolega.

Weikerui W7
Copy-paste Volkswagen Up!-a
Ovo je jedan od besramnijih plagijata koji se trenutno nude na kineskom tržištu. Očito je da je ovaj automobil dizajnerski identičan Volkswagenovom modelu Up!. Čak i logotip tvrtke Weikerui podsjeća na onaj poznate njemačke kompanije. Model W7 pokreće električni motor snage 12,2 KS, što omogućuje ovom “klonu” maksimalnu brzinu od svega 50 km/h.

Lifan 320
Mini Cooper na kineski način
Istini za volju, nema previše identičnih detalja preuzetih s britanskog kompakta, no dizajnerska silueta, hauba te raspored oplata karoserije, jasno pokazuju da je Lifan 320 uvelike inspiriran Mini Cooperom. Ovo je jedan od onih “kopija” koje ne izgledaju tako loše. Dakako, kvaliteta kineskog Minija upitna je i nedokazana, a znamo da ga pokreće 1,3-litreni benzinski motor s 88 KS, koji je uparen s 5-brzinskim ručnim mjenjačem. Zanimljivo je da se Lifan u Kini proizvodio samo do 2009. do 2012. godine, a danas se prodaje jedino u Rusiji, gdje uživa solidan uspjeh. Na crash-testu dobio je nimalo iznenađujućih – 0 zvjezdica.

BYD S8
Lažniji od turskih Rolex satova
Predstavljen još 2007. godine, BYD-ov model S8 tržištu nije ponudio ništa revolucionarno. Osim što je loše preslikana verzija Mercedesa CLK sprijeda, BYD S8 straga je identičan kabrioletskom Renaultu Meganeu CC. Recept za usojeh u tvornici BYD-a (Build Your Dreams) nije rođen i deformirani kineski Mercedes propao je neslavno, na veliu žalost čak 103 kupca, koja su ga kupila. Njih 96 kupilo ga je tijekom 2009., a nesretnih 7 u cijeloj 2010. godini. Ovaj posrnuli kineski kabriolet pokretao je četverocilindrični benzinski motor s dvije litre obujma i 5-brzinskim ručnim mjenjačem.

Shuanghuan SCEO
“Onaj-Čije-Se-Ime-Ne-Može-Izgovoriti”
BMW X5 prve generacije (1996-2005.) bio je megauspješan za bavarsku tvornicu. Prvi BMW-ov SUV odjeknuo je u svijetu, pa tako i u Kini, gdje je iz devetog kruga pakla rezerviranog za kineske plagijatore, nastao vedri Shuanghuan SCEO, alter-ego bavarskog hita. Unatoč loše odrađenom dizajnerskom poslu, kineski X5 ispod haube imao je “potentni” 2,5-litreni turbodizelski motor sa 102 KS. Osim dizela, u ponudi su bila i dva benzinca snage 111 i 136 KS. Kinezi su ovaj auto pokušali predstaviti 2007. na salonu u Frankfurtu, ali taj pothvat zabranio im je Županijski sud u Münchenu.

Zotye SR9
Poprilično dobra kopija
Zotye je jedan od najpoznatijih proizvođača u Kini zbog vjerodostojnih kopija niza europskih modela. Tako su prijašnjih godina kopirani Volkswagenovi Passat i Tiguan, a posljednji je “preslikan” Porsche Macan. Predstavljen 2017., model SR9 ima vrlo slične linije karoserije onima Macana, a pokreće ga turbobenzinski motor s čak 190 KS. Također, nudi se i kao plug-in hibrid s jednakih 190 KS i 80 km električnog dosega. U Kini, osnovni SR9 prodaje se za svega 100.000 juana, što je otprilike 90 tisuća kuna.

Izvor: quattroruote.hr