Rezultati studije instituta IFO govore kako će zbog smanjenja obujma proizvodnje, teško stradati srednje velike tvrtke koje prave proizvode izravno ili neizravno vezane uz motore s unutarnjim sagorijevanjem
Prema istraživanju provedenom u ime njemačke Udruge automobilske industrije (VDA), broj ugašenih radnih mjesta bit će veći od broja zaposlenih koji će iz te industrije otići u mirovinu. Do 2025, godine će se oko 75.000 proizvodnih radnika u njemačkoj automobilskoj industriji penzionirati, od kojih oko 39.000 trenutno radi izravno u proizvodnji vozila, dok su ostali u proizvodnji dijelova. Međutim, ako do 2025. proizvodnja automobila s pogonom na unutarnje izgaranje (ICE motori) opadne u mjeri koja se predviđa trenutnim propisima o emisijama, tada će prelazak na električne motore pogoditi najmanje 178.000 radnika koji izravno ili neizravno ovise o proizvodnji benzinskih i dizel motora. Od toga broja, njih 137.000 je izravno zaposleno u automobilskoj industriji.

U Njemačkoj je ukupno najmanje 215.000 radnika koji proizvode dijelove za ICE motore, od kojih je izravno u auto industriji zaposleno njih 165.000. Oliver Falck, direktor IFO-vog centra za industrijsku organizaciju i nove tehnologije, kaže kako im podaci o kretanjima u proizvodnji već dnas pokazuju da su za električne automobile potrebni sasvim drugačiji dijelovi od onih za ICE motore. On dodaje kako promjena broja zaposlenih neće biti u potpunosti ublažena penzioniranjem generacije Baby-boomersa (rođeni između 1946. i 1964.), već da će broj ugašenih radnih mjesta biri veći od broja zaposlenih koji će iz te industrije otići u mirovinu.

“Budući da su tvrtke već svjesne toga, imaju priliku da blagovremeno poduzmu odgovarajuće mere, poput prekvalifikacije i daljnjeg usavršavanja”, ističe Falck. Vrijednost grupa proizvoda namijenjenih automobilima s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, a na koje izravno utječe tranzicija na elektromobilnost, već je između 2015. i 2019. godine pala za više od 22 milijarde eura, ili za 13 postro. Broj zaposlenih je smanjen samo oko dva posto, odnosno za 8.000 radnika. Iz instituta IFO naglašavaju kako je prelazak na elektromobilnost veliki izazov, posebno za dobavljače automobilske industrije, gde su dominantne srednje velike tvrtke. Pri tome je važno zadržati visokokvalificirana radna mjesta u preostaloj proizvodnji ICE motora sa i u električnim vozilima, ne kočeći strukturne promjene.