Pet najvažnijih novosti u WRC-u u 2023. godini

Pet najvažnijih novosti u WRC-u u 2023. godini

Nova sezona Svjetskog reli prvenstva počinje u Monte Carlu 19. januara, a najbolji vozači će ponovno posjetiti i nama susjednu Hrvatsku. Evo koje su najveće novosti uoči početka jurnjave najboljih reli vozača svijeta.

Nakon što smo prošle sezone u Kalleu Rovanperi dobili najmlađeg svjetskog prvaka u istoriji, WRC uzbuđenja samo što nisu počela u 2023. godini! Za razliku od Formule 1 i MotoGP-a, gdje utrkivanje starta tek u martu, Svjetsko reli prvenstvo počinje s akcijom već 19. januara, kad će najbolji reli vozači današnjice pokazati svoju vještinu na izazovnim brdima oko Monte Carla.

Zanimanje javnosti prije svega će biti usmjereno prema najjačoj, Rally1 klasi u kojoj snage odmjeravaju Toyota, M-Sport Ford i Hyundai, a ovo su neke od najvažnijih novosti uoči početka 51. izdanja WRC-a.

  1. Tänak potpisao za M-Sport Ford

U novoj sezoni na stazi ćemo imati tri bivša svjetska prvaka, od kojih je jedan odlučio promijeniti tim. Radi se o Ottu Tänaku, iza kojeg je odlična reli godina za volanom Hyundaija, čemu smo svjedočili i na WRC Hrvatska, gdje je tek na posljednjem brzincu ostao bez pobjede.

Tänak je svejedno odlučio napustiti Hyundai i karijeru nastaviti u M-Sport Fordu pa ćemo ga u 2023. godini gledati za volanom Fieste, s kojom se nada ponovo boriti za titulu. Pierre-Louis Loubet bit će mu timski kolega, dok bi legendarni Sebastien Loeb mogao uskočiti na nekim utrkama, ali konkretnih planova za to još nema.

Red Bull sportista Kalle Rovanperä kao aktualni prvak očekivano ostaje u Toyoti, za koju i dalje vozi i veliki šampion Sebastien Ogier, ali samo dio utrka i svoj će Yaris dijeliti s Takamotom Katsutom. Elfyn Evans također ostaje u Toyoti, a Hyundai je najviše osvježio svoju postavu pa će uz Thierryja Neuvillea i Danija Sorda za ovu momčad još nastupati Esapekka Lappi i Craig Breen.

  • Zagrijavanje guma uz stazu

Što se tehničkih promjena pri izgradnji automobila tiče, WRC ostaje pri pravilniku iz 2022. godine, kad su u Rally1 klasu uvedene hibridne jurilice kao velika promjena u ovom sportu.

Najvažnije promjene u pravilima bit će vezane uz gume, jer po novom svaki će vozač imati na raspolaganju ukupno 28 guma tokom relija, a taj se broj neće mijenjati, čak ni u ekstremnim okolnostima. To bi nam moglo donijeti dodatna uzbuđenja, pogotovo na izazovnim cestama poput onih u Keniji.

Novost su i zone za grijanje guma, koje će biti postavljene uz same brzince, kako vozači ne bi zagrijavali gume na cestama.

  • Manje testiranja i obavezni shakedown

WRC od 2023. godine kreće u smjeru Formule 1, koja je odavno timovima ograničila vrijeme provedeno u testiranju automobila, kako bi se smanjili troškovi učešća u sportu. Po novim pravilima ekipe imaju samo 21 dan godišnje za testiranje, od toga najviše 7 po jednom vozaču. To bi moglo donijeti još više neizvjesnosti na stazi i izjednačeniju konkurenciju, a rad na automobilima uoči sezone postaje još važniji nego prije.

Novost je i to što shakedown iliti brzinac za zagrijavanje, kojim započinje akcija na WRC relijima postaje obavezan za sve vozače, što nije bio slučaj u prošlosti. Također, svaki reli će imati raspored brzinaca koji se proteže od četvrtka do nedjelje, kako bi sport dobio standardnu formu po kojoj će biti prepoznatljiv.

  • Prvi put jedan reli u tri različite zemlje

Kalendar Svjetskog prvenstva ponovno će se sastojati od 13 trka, od kojih najviše zanimanja privlači WRC Central Europe Rally, koji je na rasporedu od 26. do 29. oktobra. Bit će to prvi put da su čak tri različite zemlje domaćin istog relija, jer akcija će započeti Češkoj, prije nego se nastavi u Austriji i završi u Njemačkoj.

Novost je i povratak WRC-a u Južnu Ameriku, gdje će se voziti u Meksiku i Čileu, a u kalendaru više nisu Belgija, Španija i Novi Zeland.

  • Reli u Hrvatskoj zadržaće isti termin, ali ima novo mjesto u kalendaru

Nama najbliža trka, WRC Croatia Rally treću godinu u zaredom zauzima važno mjesto u kalendaru Svjetskog reli prvenstva, a održat će se od 20. do 23. aprila.

Dramatična borba za pobjedu do posljednjeg brzinca iz 2021. i 2022. godine učinila je ovaj reli jednim od najatraktivnijih u WRC sezoni, a sigurni smo da nas čeka prava poslastica i ovog proljeća.

Novost je što se Meksiko ugurao u raspored u martu pa je sad Croatia Rally četvrta stanica kalendara, dok će akciju otvoriti Monte Carlo 19. januara i Reli Švedska 9. februara, gdje će postati jasnije ko je u 2023. godini glavni favorit za osvajanje titule.