Peugeot otkrio novi 308 SW

Peugeot otkrio novi 308 SW

Peugeot još jednom vraća loptu u teren u klasi kompaktnih hatchbacka, jer se potpuno novi 308 SW sprema izazvati ne samo svoju karavansku konkurenciju, već i vratiti kojeg kupca SUV-a natrag u C segment

U današnje vrijeme kad su tržištem poput dinosaura zavladale nekad i nezamislive izvedbe malih, srednjih i velikih SUV-ova, SAV-ova. crossovera i kakosevećnazivaju, je hrabrost uložiti velike novce u model C segmenta, onog koji je najviše stradao u tranziciji modela. Da biste s njime bili sigurni, mora biti atraktivniji i bolji od najluđeg SUV-a, i ponuditi vozačima toliko toga, uz onaj iskonski osjećaj za volanom, da ih odmah prođe volja za kupnju automobila na štiklama.

Srećom, još postoje poneke europske marke koje još uvijek vjeruju da dobri stari karavan ima potencijal među kupcima. Peugeot je jedan od njih, i upravo je predstavio svoj 308 SW s kojim prvenstveno puca na modele s vrha segmenta, iz ponude Seata (Leon Sportstourer), Škode (Octavia Combi) i Volkswagena (Golf Variant). 308 SW je nedvojbeno jedan od najljepših kompaktnih karavana na Starom kontinentu, jer u velikoj mjeri prenosi atraktivan dizajn hatchbacka, uz nešto duži krov u radi veće praktičnosti. Iskreno, mogli bismo i bez lažnih ispušnih cijevi, ali to je danas trend i morat ćemo ih još neko vrijeme tolerirati.

U usporedbi s prethodnim 308 SW, novi model je duži šest centimetara i niži za 20 milimetara. Međuosovinski razmak je u odnosu na hatchback dulji za 55 mm (na 2,732 mm), čime se dobiva 129 mm prostora za noge u drugom redu. Uzstražnji prevjes produžen za 21 cm, ovaj SW maksimalno povećava volumen prtljažnika. Budući da je karavan, sve je u njemu prilagođeno ukrcaju tereta. Time mislimo na fine torbe i kutije, a ne na vešmašine. rasuti alat, cigle i opremu za bojanje. S hatchbackovih 412 je porastao na pristojnih 608 litara.

Iako to nisu vodeće brojke u segmentu, 308 SW i dalje nudi više nego što ćete vjerojatno ikad trebati. Ako to ne bi bilo dovoljno, preklapanjem standardne stražnje klupe podijeljene na 40:20:40 povećava se zapremina na 1.634 litara i omogućuje mogućnost utovara predmeta duljih od 1,85 metara. Otvorite vrata prtljažnika (automatski, bez ruku) i pronaći ćete praktične značajke poput 12V utičnice, dvije mreže za odlaganje, kuke za torbe i LED osvjetljenje. Pored toga, pretinci u putničkoj kabini volumena su nemalih 29,19 litara.

Osim krupnije stražnjice, to je u osnovi isti hatchback koji smo predstavili prije nekoliko mjeseci. Može se pohvaliti matričnim LED svjetlima na top verziji, zajedno s potpuno LED svjetlima, kotačima od 16 do 18 inča i dvostrukim ekranima od 10 inča iznutra. Avangardna kabina također je prenesena iz hatchbacka i omogućit će da se ovaj karavan svakako istakne među konzervativno dizajniranim suparnicima. Smjeli dizajn interijera ističe raznolikost i kvalitetu materijala koji su korišteni u njegovoj izradi.

Pomno odabrani materijali ističu visokokvalitetnu završnu obradu, na razini najboljih premiuma. LED ambijentalno osvjetljenje sadrži osam boja u kojima osvjetljava obloge vrata koje, ovisno o razini opreme, sadrže pjenu mekanu na dodir, tkaninu ili Alcantaru. U tehnološkom smislu, opremljen je najnovijom generacijom sustava asistencije i Peugeotovom majstorijom, novi i-Cockpit s 3D tehnologijom. Tu je i i-Connect Advanced, informativno-zabavni sustavkoji je intuitivan za upotrebu i uvijek održava automobil umreženim, kao i CarPlay i Android Auto. 

Slično kao i model s pet vrata, i SW se vozi na platformi EMP2, a dolazi s izborom između dva priključna hibridna pogona. Oba PHEV-a dijele električni motor od 81 kW, bateriju od 12,4 kWh i automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa, dok benzinski motor proizvodi 150 ili 180 KS. To znači kombiniranu snagu od 180, odnosno 225 KS. Baterija će puna imati dovoljno snage za električni doseg do oko 60 kilometara po WLTP-u. Na raspolaganju su dvije vrste punjača – standardni punjač od 3,7 kW i opcijski brzi punjač od 7,4 kW.

Bez brige, u ponudi će biti i konvencionalni trocilindrični 1,2-litreni turbobenzinski motor sa 110 i 130 KS, uz standardni 6-stupanjski ručni ili opcijski 8-stupanjski automatski mjenjač kod snažnije verzije. Dizelsku ponudu čini 1,5 litreni stroj sa 130 KS povezan s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, ili 8-stupanjskim automatikom. Peugeot je već potvrdio potpuno električni hatchback 308, ali prerano je reći hoće li i SW dobiti takav električni tretman. Dok hatchback u ovom trenutku već postupno ulazi na više europskih tržišta, SW će stići tek početkom 2022. I one će biti sklapan u tvornici Stellantis u Mulhouseu.

Preuzeto sa Quattroroute.hr

Autor:Mato Pavličević