Već ranije smo ustanovili da Renault pravi velike razlike između generacija svojih automobile a četvrta generacija Megane je čisti dokaz za to…
Moderan izgled sa snažnim linijama čini da auto izgleda napadno i sportski. Naročito se izdvaja linija zadnje svjetlosne grupe koja je aktivna i danju, kada su u funkciji samo dnevna svjetla, kao i prednja LED dnevna svjetla su vrlo prepoznatljivi detalji koje fabrika naglašava i u svojim brošurama.
Doduše, prednja dnevena svjetla “C” oblika kako ih fabrika zove, dostupna su tek od trećeg, “intens” paketa opreme.
Novi Megane djeluje vrlo ubedljivo na prvi pogled. Kvalitet izrade i materijala je bitno poboljšan i sada je na visokom nivou. Sve kvake funkcionišu glatko, a vrata se zatvaraju lako i uz prijatan, dobro utišan zvuk. Kada već govorimo o kvalitetu, posebno želimo da izdvojimo činjenicu da su svi ugrađeni elektronski sistemi vrlo kvalitetni.
Dizajn komandne table je konvencionalan, ali i pomalo neobičan. Naime, većina ljudi prilikom prvog kontakta sa automobilom, čudili su se zbog čeka je centralna konzola toliko ravna.oš jedan neobičan detalj je digitalna instrument tabla. Mjerači količine goriva i temperature motora su smješteni sa strane i oni su klasični, analogni, dok se u centralnom dijelu nalazi veliki kolor ekran koji ima zadatak da prikazuje brzinu, broj obrtaja motora i još neke parametre.
Kabina je prostranija i ubedljivija nego ikada ranije. To je postignuto zahvaljujući povećanju dimenzija karoserije, a prije svega međuosovinskog rastojanja koje je 28 mm duže nego kod treće generacije. Sjedište vozača je anatomski dobro oblikovano, ali nije napadno.Zadnja klupa je postavljena nisko i pruža nivo komfora i prostora koji je u prosjeku klase. Visokim osobama će pre smetati nedostatak prostora za glavu, nego za koljena. Prtljažnik je povećan i sada je sa 384 litra među većim u segmentu.
Iznenadili smo se koliko je ogibljenje mekano podešeno i koliko je dobro urađena zvučna i mehanička izolacija. Automobil bukvalno klizi i preko najgoreg asfalta, a vibracije se gotovo i ne osećaju, čak ni preko upravljača i pedala. Upravo zbog toga “Megane 4” nije sportski orjentisan automobil kao treća, a naročito druga generacija. Upravo zbog toga je izuzetno udoban, vjerovatno najudobniji u klasi i zbog toga je prijatan za duge boravke tokom svakodnevne opuštene vožnje.
Pomalo smo se iznenadili kada smo utvrdili da upravljač ima gotovo tri kruga od jedne do druge krajnje tačke, što je zaista mnogo u poređenju sa konkurentima. Zbog toga je potrebno podosta “motati” upravljač u oštrim krivinama. Električni servo uređaj daje pomalo veštački osećaj kontakta točkova i podloge. Nivo prijanja je izuzetan, pa smo se gotovo iznenadili koliku bočnu silu automobil može da podnese bez protesta i naznaka da će proklizati. I na kočenju je vrlo pouzdan i ubedljiv.
Tehničke karakteristike:
Motor: 1.461 ccm dCi, turbo dizelski, četverocilindrični
Snaga: 110 KS / 81 kW
Obrtni moment: 260 Nm
Mjenjač: šestostepeni, manuelni
Pogon: prednji
Performanse:
Ubrzanje: 0-100 km/h – 11,3 sekunde
Maksimalna brzina: 187 km/h
Dimenzije:
Dužina: 4.359 mm
Širina: 1.814 mm
Visina: 1.447 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.669 mm
Masa vozila: 1.205 kg
Gepek: 384/1447 l