Novi Seal Leon u tamno crvenoj boji Desire i paketom opreme FR zasigurno mami poglede prema sebi! Sada novi Leon izgleda mnogo agresivnije, ozbiljnije i kao nikad do sad zaslužuje naziv španjolski Golf.
Sa svojom dužinom od 4,38 metra, što ga čini devet centimetara dužim od Golfa, jedan je od najvećih u svojoj klasi, pa i zato izgleda markantno, posebno prednji dio, relativno širok, nizak i pomalo namrgođen sa „ledeno hladnim“ izrezom crta LED svjetala. Nazad su LED svjetla razvučena cijelom širinom karoserije, a dašak španjolskog duha pružen je hologramom poznatog pozdrava Hola!, vidljivim noću na zamlji, pored prednjih vrata. Zgodna caka je i naziv Leon ispisan pisanim slovima.
Seat je u razvoj četvrte generacije Leona stukao gotovo 2,5 milijarde konvertibilnih maraka, a dio investicije vidljiv je u i novom sadržaju, ali i svježoj, originalnoj arhitekturi vozačkog ambijenta, izvedenoj mimo uobičajenih korporativnih ideja koncerna Volkswagen. Zanimljive lomove linija i površina naglašavaju ukrasne dekoracije, ali i temeljita pročišćenost od manualnih prekidača. Ugođaj ostavlja prilično snažan techno dojam, iako se u velikoj želji za napretkom i hvatanjem trendova možda i pretjeralo. Recimo, podešavanje jačine puhanja ventilacije obavlja se dodirom minijaturne ikone na ekranu, kojom se otvaraju opcije regulacije. Osim toga, glavno sučelje natrpano premalim ikonama i ograničena intuitivnost sa dosta podmenija također ne idu na ruku brzom snalaženju u vožnji, barem dok se ne stekne potrebna rutina. Regulacija temperature klime pritom je, srećom, ostala manualna.
Digitalizacija instrumenata, kao neizostavni element tehnološkog sazrijevanja, odrađena je besprijekorno. Velik, 10,25-inčni ekran ima klasični, digitalni i dinamični grafički prikaz pripadajućeg i dobro odabranog sadržaja, a originalno je rješeno i upozorenje na mrtvi ugao, narančastim signalnim svjetlom koje izranja iz zaobljenog bočnog dijela armature.
Oprema je vrlo jaka strana Leona već od prve razine Style (trozonska automatska klima , alu 16”, kožni volan, stražnji senzori, LED Eco svjetla, ekran 8,25”…). No, četiri USB priključka su najnovijeg C ulaza pa će za dio mobitela ili USB medija trebati dodatno nabaviti mali adapter. Naravno, testna oprema FR sa naglaskom na sportsku atmosferu i kompletan sigurnosni i multimedijski paket, kao i skuplje materijale i izvedbu, priča je za sebe: plastične i tekstilne površine ugodne su na dodir, ukrasi decentno sportski, a čvrta, robusna izrada ostavlja dojam Volkswagenovskih standarda. Bez obzira na opremu, vrline su velik broj priručnih pretinaca i – prostranost.
Leon se iznutra čini dužim i širim nego što kazuju brojke na papiru, a rastom dužine za 8,5 centimetara i osovinskog razmaka produžene “Golfove” platforme MQB Evo za pet centimetara (2,69 metra) konačno ima dosta mjesta za koljena na zadnjim sjedalima. Komocija vožnje ima jače potcrtan obiteljski karakter, a pritom nije izostala poznata karakteristika odlične pozicije za bucmastim, kožnim sportskim volanom na mrvicu niže postavljenim sjedalima izraženijih bočnica.
Seat nije napustio dizelske motore koji unatoč ekohisteriji ostaju važan segment ponude, ali komercijalni naglasak stavlja na benzinske TSI turbomotore nadograđene milhidbridnim sistemom. Blaga elektrifikacija zasad je, doduše, obuhvatila samo četverocilindarski 1.5 turbomotor u jačoj verziji sa 150 konja u paru s DSG mjenjačem, opremljenoj starter generatorom od 48 volti, malom litij-ionskom baterijom ispod suvozačkog sjedala i deaktivacijom rada dva cilindra u fazi relaksirane vožnje i usporavanja.
Motor je otprije poznat po vrlo uglađenom, gotovo svilenom radu, u leru toliko mirnom i tihom kao da je ugašen, ali i po finom razvijanju lijepe količine snage. Blago elektrificiran i sa dodatnom dozom snage, postao je još ugodniji i uvjerljiviji na niskim obrtajima, ali i moćniji pri ubrzanjima i u konačnici isporučuje dobre performanse uz rafiniraniji, glatkiji doživljaj vožnje. Povuče spontano, ima kontinuirana ubrzanja, a sprint do stotke te međuubrzanje od 100 do 140 oboje ispod devet sekundi i konačna brzina preko 220 na sat dovoljno govore o solidnom temperamentu novog Leona.
U žustar, ali nikako ne i eksplozivan karakter motora uklapa se i kvalitetno podvozje, nazad sa multilinkom (motori ispod 150 konja imaju polukrut ovjes), ali i DSG mjenjač sa sedam brzina, koji na kick-down u trenu skida brzine na dolje, naročito u sportskom ili ručnom programu, sa ponekom rijetkom iznimkom nježnog trzaja. Sportski profil rada sa bržim odzivom na gas i čvršćim radom volana i ovjesa ili korištenje postavki individualnog programa s osobnim postavkama adaptivnog ovjesa potpunije izvlače kapacitete motora i podvozja i pojačavaju ionako velik, gotovo sportski užitak brzog i sigurnog vezanja zavoja, uz finu izbalansiranost volana i kontrolu širenja putanje.
Naleti li se u zavoju na valovitu cestu zadnji dio zna pokazati dozu nemira, ali i brzog vraćanja u normalu, a na jačim neravninama i tvrdoće i grubosti. Na prvu malo neugodno, ali bez posljedica za čvrsto držanje i stabilnost i generalno vrlo dobru udobnost sportskog podvozja. Fina podloga opuštenoj vožnji su i vrlo ravnomjerne radne karakteristike motora s dobrom dozom snage i momenta provučenom kroz čitavu zonu okretaja.
Kao kod svih turbobenzinaca, potrošnja bitno ovisi o ritmu vožnje. Normalan stil sa povremenim automatskim, potpuno neprimjetnim isključivanjem dva cilindra iz rada spušta prosjek na realno niskih 6 do 6.5 litara, sa time da promjenu u radu prati samo koncentriranom vozaču doslovno jedva primjetna promjena zvuka, sa punog na potmuli zrnati.
Cijena? U kontekstu bogatije opreme i tehnološkog napretka španjolski Golf, bez obzira na odabrani motor, ostaje konkurentan. Uvodni model Seat Leon Reference 1.0 TSI 90 KS košta 32.999 KM, dok testni model Leon 1.5 eTSI 150 KS u paketu opreme FR te svom dodatnom opremom iznosi 54.697 KM.