Ekspanzija novih modela koju je Volvo proveo u posljednje tri godine rijetko je viđena u svijetu autoindustrije. Sa financijskom injekcijom kineskog kapitala i jasnom strategijom, švedska marka doživljava renesansu, a od 2015. do danas predstavljeni su modeli XC90, S90, V90, V60 i S60 dok se kompaktni SUV XC40 predstavljen sredinom 2018. godine čak okitio prestižnom titulom Europskog automobila te godine.
Prva je to titula za Volvo u 54 godine postojanja izbora i nije došla nimalo slučajno. Opremljenost, kvaliteta izrade, ambicije, dakle sve što se očekuje od Volva, na svom je mjestu. S obzirom na popularnost SUV-ova XC40 upada u klasu kompaktnih i već je treći “povišeni” model u ponudi, a s dužinom od 4,5 metara ujedno i najmanji, postavljen je na potpuno novu modularna platformu CMA.
Kratica je to za Compact Modular Architecture, a debitira upravo s Volvom XC40 s prilagodljivom bazom koja je već pripremljena za razne dolazeće stupnjeve elektrifikacije i zasad za benzince i dizelaše.No sve je kao i kod većih modela – skandinavskog duha ne nedostaje, sve je tu očekivano jasno, promišljeno, logično i plemenito, no ovom modelu s obzirom na to da su ciljna skupina mladi urbani parovi i žene, ne nedostaje ni šminkerskih detalja i funky pristupa. Linije karoserije nisu toliko stroge, a za ovu je priliku prednjem kraju dodana određena doza karaktera po pitanju ispupčenog oblika maske, dok je bočna linija sa zadnjim nosačem krova specifično, nešto masivnije izvedena što je najupečatljiviji dizajnerski detalj kakvog su lišeni broj, i dva broja veći modeli XC60 te XC90.
Pritom visoka krovna linija i kvadratne forme protegnute sve do stražnjeg prozora pojačavaju proporcije i volumen, ali i unose snagu u izgled. U unutrašnjosti pak, s obzirom na vanjske dimenzije, prostranost je više nego zavidna, kako sprijeda, tako i na stražnjoj klupi. Kupce će osim toga veseliti ikvaliteti korištenih materijala s dosta kromiranih ukrasa te završnoj izradi, kao i funkcionalnosti ostvarenoj brojnim pretincima i utorima. Jedan od aduta je i prtljažnik koji će svojim obujmom ispuniti sve zahtjeve prosječne obitelji, a raspolaže s 460 litara. Ispred očiju vozača smjestio se 12,3 inčni zaslon digitalnih instrumenata, dok središnjim grebenom, očekivano, dominira okomito postavljeni zaslon od 9 inča jednostavan i lak za korištenje, sve već poznato iz broj većih SUV modela. Po pitanju pogona, ispod poklopca agregata smješten je hibridni sistem 1.5 benzinski agregat sa 180 KS i elektro motor sa 82 KS što u konačnici je 262 KS! poznati 2,0-litreni dizelaš od 190 KS, Po pitanju potrošnje u kombiniranim uvjetima kretala nam se oko 5 litara što je u ovom slučaju sasvim prihvatljiva brojka. U vožnji se mali švedski SUV vozi lijepo, no za neke sportske avanture u nizanju zavoja i slično, jednostavno nije najbolji izbor.