Kako prenosi Sport Klub, vozač Mercedesa Luis Hamilton obezbjedio je sedmu titulu šampiona svijeta tri trke pre kraja ovogodišnjeg šampionata trijumfom na Velikoj nagradi Turske, 14. rundi sezone Formule 1.
Na taj način, Hamilton se izjednačio po broju titula sa Mihaelom Šumaherom i njih dvojica su sada zajedno najuspešniji u istoriji Formule 1. Dve titule manje osvojio je Huan Manuel Fanđo, dok po četiri imaju Alan Prost i Sebastijan Fetel.
Britanac je na stazi „Istanbul park“ došao do 10. trijumfa ove sezone, a 94. u karijeri, dok je njegov glavni konkurent u borbi za titulu Valteri Botas bio daleko van bodova. Pred poslednje tri trke, Hamilton ima 110 bodova više od svog timskog kolege.
Hamiltonu je na kraju najbliži bio Serhio Peres iz Rejsing Pointa, koji je imao više od pola minuta zaostatka, dok se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao vozač Ferarija Sebastijan Fetel. Nemac je u borbi za podijum u samom finišu pobedio svog timskog kolegu Šarla Leklera i tako ostvario najbolji rezultat ove godine.
Velika nagrada Turske je bila izuzetno uzbudljiva, a vožena je u promenljivim uslovima, posle kiše koja je padala u Istanbulu. Hamilton nije briljirao, naprotiv, u prvoj polovini trke je napravio nekoliko grešaka, zbog kojih je bio tek šesti, ali je posle odlaska u boks po pneumatike za promenljive uslove uspeo da nađe odgovarajući ritam. Sada već sedmostruki svetski šampion je od tada vozio u svom stilu, što mu je uz različitu strategiju omogućilo da dođe do sigurnog trijumfa.
Tokom većeg djela trke na čelu se nalazio vozač Rejsing Pointa Lens Strol, koji je i startovao sa pol pozicije, a pratio ga je Peres. Na trećem mjestu smenjivali su Maks Ferstapen i Aleksander Albon u bolidima Red Bula, kao i Fetel, a Strola i njegovog timskog kolegu pobjedu je koštala strategija njihovog tima. Rejsing Point ih je pozvao po drugi put u boks kada su im se rivali uveliko približili, pošto je Strol imao i više od 10 sekundi prednosti, zbog čega je upao u gužvu po povratku na stazu. Takođe se Kanađanin okrenuo na stazi i posle toga više nije mogao da se izbavi i umeša barem u borbu za podijum.
U jednom trenutku se činilo da bi Ferstapen najozbiljnije mogao da pripreti vozačima Rejsing Pointa, međutim, posle okretanja oko 20. kruga ispao je iz borbe za trijumf. Do tada je već izašao kao pobjednik iz borbi sa Hamiltonom i Fetelom, koji je zablistao na startu, kada je za samo nekoliko krivina nadoknadio devet pozicija. Holanđanin je imao i sporo stajanje u boksu, prešao je preko linije, zbog čega ga potencijalno čeka i kazna, a u finišu se ponovo okrenuo na stazi, pa nije mogao bolje od šeste pozicije.
I dok je Ferstapen nizao greške, Ferari je imao jednu od najboljih trka ove sezone. Italijanski tim je Leklera prilikom obe zamjene pneumatika prvog zvao u boks, što je dovelo do njegovog napretka do treće pozicije u samom finišu, preticanjem timskog kolege. Mladi Monegašanin je u poslednjem krugu čak stigao do druge pozicije, pobedivši Peresa, ali je napravio grešku, koja je omogućila Meksikancu da mu uzvrati, a i Fetelu da ga pretekne.
Lekler je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mjestom, ispred Karlosa Sainca juniora u Meklarenu, Ferstapena i Albona. Drugi vozač Meklarena Lando Noris bio je osmi, ispred Strola, dok je poslednji bod pripao Danijelu Rikardu u Renou. Botas je kroz cilj prošao kao 14, krug iza Hamiltona.
Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Abu Dabija 29. novembra.
Izvor: Sportklub.rs