Škoda Kamiq 1.0 TSI: Mnogo toga dobroga u malom pakiranju!

Škoda Kamiq 1.0 TSI: Mnogo toga dobroga u malom pakiranju!

Na test je stigao šarmantni Kamiq, najnoviji i najmanji SUV u Škodinoj porodici. Budući da Volkswagen i Seat imaju svoja tri SUV modela u ponudi (T-Cross, T-Roc i Tiguante Arona, Ateca iTarraco), logično je kako je i Škoda predstavila svoj treći model zanimljivog naziva Kamiq.  Zahvaljujući modularnoj MQB-A0 platformi grupacije, pred nama je najnoviji adut češkog proizvođača koji će pokušati uzeti mjeru modelima kao što su Captur, Kona, C3 Aircross i slični.

Dizajnerski, izvana je Kamiq preuzeo brojne karakteristike koje se mogu pronaći u modelima Karoq ili Kodiaq. Upečatljiva odvojena prednja svjetla u LED tehnologiji sa četiri svjetlosna elementa, koja su sad ujedno i pokazivači smjera, a dolje LED BASIC glavna svjetla. Nazad su isto tako LED svjetla karakterističnog C oblika , a uz doplatu žmigavci mogu biti i dinamički. Prednja hauba sadrži naglašene trodimenzionalne linije njihovih SUV modela, kao i prednju masku s dvostrukim prečkama na rešetci gdje se neuspješno prikrio i radar za kočenje u slučaju opasnosti. Na prvi pogled, Kamiq se doima prilično malenim gradskim crossoverom dok su njegove linije slične onima koje se mogu pronaći u Karoqu koji je „za broj veći“. Dobra udaljenost od tla i dizajnerski dobro koncipirane bočne plohe doprinose robustnom izgledu, a nazad, uz zanimljiv dizajn difuzora te manjak „lažnih“ ispušnih cijevi, nalazi se još jedna novina. Umjesto Škodinog logotipa nalaze se nova slova „ŠKODA“ kao i na modelu Scala i Superb.

Unutrašnjost Kamiqa direktno je preuzeta iz novog kompaktnog modela Scala, što svakako nije loša stvar.  Izbor materijala korištenih u interijeru spreman je poniziti neke veće modele u grupaciji dok su poneki detalji iznad, primjerice, francuske konkurencije. Također, na armaturi se nalazi mekana plastika, držači za čaše su gumirani a tu su i kožom presvučeni volan i ručica mjenjača. Ispred vozača nalaze se digitalni instrumenti (koji dolaze uz doplatu), a kontrole klima uređaja i ostalih funkcija točno su gdje bi ih i očekivali. Vozačka je pozicija odlična, sjedala su dobro odmjerena i udobna.

U sredini kokpita nalazi se 9,2 inčni infotainment sistem koji je dovoljno pregledan i precizan. Mjesta u kabini ima dovoljno za četiri osobe, na zadnjoj je klupi dovoljno mjesta za noge i glavu, a gepek broji okruglih 400 litara što je 70 litara manje od Scale odnosno 1.395 litara sa oborenom zadnjom klupom.

Pritiskom tipke za paljenje pokreće se produkt downsizinga; 1.0-litreni turbo benzinski TSI motor koji u ovom automobilu razvija 115 KS i 200 Nm obrtnog momenta. Uparen sa preciznim sedmostepenim DSG mjenjačem ovako motoriziran Kamiq „stotku“ hvata za 9,9 sekundi dok je maksimalna brzina 194 km/h. Karakteristični zvuk trocilindraša maksimalno je prigušen sve do 5.000 okretaja, a odlučniji pritisci papučice gasa Kamiqu također ne smetaju. Ovako motoriziran može fino “pojuriti” po autocesti. Prosječna potrošnja na testu kretala se oko 6,5 litara.

Iz sigurnosnog aspekta, Škoda ni ovdje ne razočarava. Serijski u opremi Ambition nalazi se Front Assist (sistem sprječavanja sudara), Lane Assist (sistem zadržavanja vozila unutar trake), tempomat i limitator brzine, ali i automatska kontrola dugog svjetla. Tu su i već spomenuta LED Basic svjetla, a moguće je i doplatiti za LED AFS svjetla koja prate zavoje te imaju automatsku nivelaciju snopa.

Pogon na sva četiri kotača nije u ponudi, a ljubitelji automatskog mjenjača morati će posegnuti malo dublje u džep. Time dolazimo do cijene, koja je svakako u okvirima ove klase. Škoda Kamiq kao uvodni model košta 29.900 KM, a od opreme i motorizacije nudi sve što će razveseliti svakog vozača. Dok testni model iznosi 50.900 KM.