Honda je objavila da će se povući iz Formule 1 na kraju 2021. godine. Japanski proizvođač trenutno motorima opskrbljuje dvije ekipe – Red Bull i Alpha Tauri…
Japanski proizvođač čiji su motori u F1 bolidima stigli do sedamdeset i sedam F1 Grand Prix pobjeda i osvojili šest konstruktorskih naslova prvaka, te doprinjeli osvajanju vozačkih naslova pet puta, najavio je povlačenje iz Formule 1 na kraju sezone 2021.
Honda će još pola ove sezone i cijelu sljedeću sezonu motorima opskrbljivati dvije ekipe, a potom će se Red Bull Racing i Scuderia Alpha Tauri morati dogovoriti s nekim drugim.
Honda se prvi put aktivirala u Formuli 1 davne 1964. godine, a njezina povijest u F1 obilježena je brojnim odlascima i povratcima. Posljednji put izašli su iz F1 prije 12 godina, na kraju sezone 2008., izgovarajući globalnom financijskom krizom.
Povratak je uslijedio 2015. godine, kad je ponovno stvoreno legendarno partnerstvo McLarena i Honde. No, za razliku od fantastičnog perioda od 1988. do 1991., kad su zaredom osvojena četiri konstruktorska naslova prvaka, nova suradnja McLarena i Honde imala je poražavajuće rezultate.
Nakon tri loše sezone McLaren i Honda razdružili su se, a Honda je 2018. godine postala dobavljač motora za Toro Rosso. Sljedeće sezone i Red Bull je prihvatio japanske motore, a ta će suradnja završiti krajem 2021.
Do tada Honda možda uspije dosegnuti okruglu brojku od 80 F1 pobjeda. Red Bull je s Hondinim motorima dosad pobijedio četiri puta, a Toro Rosso/Alpha Tauri jednom, ove godine u Monzi.
Kad se Honda makne iz F1, ostat će tri proizvođača motora u igri – Mercedes, Ferrari i Renault. Prema aktualnim pravilima, Renault će morati opskrbiti motorima Red Bull i Alpha Tauri, jer trenutno ima najmanje kupaca/timova, osim ako se u međuvremenu ne ostvari neki drugi “deal”.
I Red Bull i Alpha Tauri su se obvezali novi Konkordskim sporazumom ostati u Formuli 1 najmanje do kraja 2025. godine.