Globalno partnerstvo između Toyote i Suzukija uključuje prijenos tehnologije za hibride, iako se prema tehničkim specifikacijama čini da je Suzuki samostalno razvio novi elektrificirani pogonski sklop za svoj evergreen Vitaru.
Suzuki je na neka europska tržišta još u januaru tiho dovezao Vitaru Full Hybrid; prvo u Nizozemsku i Poljsku, a sada i u više zemalja. Sudeći po tehničkim podacima, Suzuki je samostalno razvio ovaj pogonski sklop, unatoč globalnom partnerstvu s Toyotom. Vitara 1.5L strong hybrid (S1HEV) koristi Suzukijev K15C motor; 1,5-litreni atmosferski benzinski agregat koji je uparen s električnim motorom.
4-cilindrični ICE motor razvija 75 kW/102 KS pri 6000 o/min i 138 Nm pri 4400 o/min. Dopunjen je električnim motorom koji proizvodi 24,6 kW/33 KS i 60 Nm, dobivajući energiju iz litij-ionske baterije od 0,84 kWh. Kombinirana snaga hibridnog sklopa je 85 kW/115 KS.

Prednosti ovog hibridnog pogona su višestruke. SUV može raditi isključivo u EV načinu rada s isključenim motorom s unutarnjim izgaranjem pri malim gradskim brzinama ili parkiranju. Tijekom jakog ubrzanja, elektromotor svojim okretnim momentom pomaže toplinskom motoru.
Sistem također rekuperira kinetičku energiju generiranu tokom kočenja, i pohranjuje je u bateriju kao električnu energiju. Automobil dolazi samo sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem. Nema opcije ručnog, dok je Suzukijev Allgrip pogon na sve kotače ponuđen za doplatu.

Verzija s pogonom na prednje točkove u kombiniranim uvjetima prema WLTP-u troši 5,3-5,4 l/100 km, dok SUV s pogonom na sve točkove u istim uvjetima troši 5,8 l/100 km, što je vidno manje od blagog hibrida. Uz stroge propise Euro 6d s kojima se treba boriti, emisija CO2 iznosi 121 g/km, odnosno 132 g/km. Zbog smještanja baterije u prtljažnik zapremina je smanjena s 362 litre/1.119 litara na 289 litara/1.046 litara.
Dva su paketa opreme uz ovu motorizaciju, Premium i Elegance+. Oba već u startu imaju svu silu sigurnosne opreme, 17-inčne alu naplatke, full LED svjetla, automatsku klimu, 7-inčni dodirni ekran s podrškom za Apple CarPlay i Android Auto, grijana sjedala, adaptivni tempomat i drugo.
Piše: Mato Pavličević