Lada Niva, jedan od najmoćniji terenaca na svijetu. Upravo nova Lada Niva je stigla u našu redakciju na test, doduše iako izgleda kao „stara“ nije, ovo je ipak potpuno nova. Niva je jedna od posljednjih pravih terenskih vozila na tržištu.
Serijska proizvodnja Lade Nive započela je 1977. godine i do danas se ovaj model proizvodi u gotovo nepromijenjenom obliku. Zapravo, veća modernizacija dogodila se 1993. kada su uvedeni produženi poklopac prtljažnika i nova zadnja svjetla. Kasniji faceliftovi imali su mnogo više kozmetički karakter.
Naziv Lada Niva ima jednu konfuznu historiju, tačnije u samom početku su koristili naziv Niva. Kada je Chevrolet preuzeo ih zabranili su naziv Niva zbog njihovog modela. Poslije par godina Renault grupacija preuzima poslovanje, te ponovno dozvoljavaju naziv Niva. Ali u čast legenda ovaj model sada nosi naziv Lada Niva 4×4 Legend.
Ugrađivani motori u Ladu Nivu
Pored toga većina ljudi ne zna, ali u Ladu Nivu ugrađivani su 1.6, 1.7. i 1.8 benzinci. Lada Sport, Lada Diva, Croassak, Job, ali možda najinteresantniji naziv je za japansko tržiste: Vlada 4×4. Pored toga Lada Niva se sastavlja u čak 9 zemalja, Ekvatoru, Rusiji, Ukrajini, Jordanu i drugim …
Niva postoji u tri varijante, kratka, duga i ona nama rijetko viđena pick-up izvedba. Trenutno se Lada Niva Legend, na našem tržištu, nudi sa 3 i 5 vrata, i benzinskim 1.7 agregatom. Test vozilo Lada Niva je također pokretana sa 1.7 agregatom i ovo je kratka verzija.
Ekspedicija na Južni pol
Lada Niva je prvo vozilo koje je provelo više od 10 godina na Južnom polu te radilo bez ikakvih problema na temperaturama ispod -50 stepeni. Niva korištena je za prevoz ljudi, robe ali u nekim zemljama kao i vozilo hitne pomoci, vatrogasaca, ali i u vojne svrhe.
Promjene u unutrašnjosti
U unurašnjosti najviše promjena. Ispred vozača na instrument tabli pored analognih pokazivača ugrađen je i jedan mali Display, sa osnovnim informacijama. Paljenje vozila, tradicionalno, kao na Porscheu sa lijeve strane, međutim jedno od najvećih iznenađenja su električni podizači prozora, servo volan, dok u modelu Urban kupcu su na raspolaganju grijanje sjedišta, klima, elektronski podesivi retrovizori itd…
Zaključak i cijena
Cijene na bosankohercegovačkom tržištu kreću od 21,495 KM. Naš testni model iznosi 25.995 KM. Kada je motor u pitanju, kupci nemaju izbora. Ruski off-road dostupan je samo sa benzinskim 1,7-litrenim motorom od 83 KS , uparen s 5-stepenim ručnim mjenjačem, slična situacija kao i sa Lada Niva Travel, koju smo također nedavno testrirali. Danas to nije impresivna specifikacija, ali zapamtite da je najveća prednost Nive stalni pogon na sva četiri točka sa reduktorom i blokadom diferencijala.