Kia Sportage 1.6 T-GDI na testu, peta je generacija modela koji je nastao teško shvatljivom kooperacijom i za 20 godina stigao do statusa bestsellera. Kia Sportage, model je sa sada već 29 godine dugom istorijom, koji je dokaz da čak i u tako kompetitivnoj industriji kao što je autoindustrija, bajke postoje. Godine 1993., kada je nastala prva generacija modela Sportage, KIA je bila marka za koju niko živ nije znao u svijetu a kamoli na našim prostorima.
Model Sportage je postojao prije opšte pomame za SUV segmentom, a u pravom trenutku već bio uveliko spreman. Danas, u svojoj petoj generaciji Sportage je model sa kojim Kia ozbiljno računa kada su brojke prodaje u pitanju, a posledično i zarada kompanije. Doduše i model koji ima zastrašujuće brojnu konkurenciju u C-SUV segmentu, od Nissana Qashqai, Mazda CX5, Hyundai Tucson, Toyota C-HR, Seat Ateca, pristižući Alfa Romeo Tonale, a i mnogi drugi.
Nema ovde ni pomena „evoluciji“, „prepoznatljivosti“ i „tradicionalnim vrednostima“ marke. Sve ove floskule kojima se često opravdava nedostatak mašte padaju u vodu, kada je Kia Sportage pete generacije u pitanju.
Da, malo je porasla u odnosu na prethodnika, u dužinu sa 4.485 mm na 4.515 mm, uz 1 cm povećan međuosovinski razmak. Ali ni u jednom detalju ne liči na prethodnika. Potpuno drugačijeg stila i oštrih linija, Kia Sportage stvarno je potpuno nova. Isto važi i za enterijer. Vrlo uspješno je prenjet stil sa eksterijera, uz maštovite detalje kao što su ručke za otvaranje vrata koje su stilski slične forme sa oblikom otvora ventilacije. Obzirom da Kia Sportage ne spada u premijum segment, moramo konstatovati da su materijali, kvalitet obrade i preciznost uklapanja potpuno na nivou modela iz premijum segmenta.
Ponuda prostora napred je odlična, uz vrlo udobna prednja sjedišta. Ergonomija je odlična i generalno prednji dio kabine Kije Sportage je vrlo dobro organizovan i funkcionalan.
Ni pozadi nije drugačije. Ponuda prostora za noge i glave je odlična, uz naslon zadnje klupe koji je djeljiv u tri dijela 40/20/40, podesiv je po nagibu. Pored toga, novina u odnosu na prethodni model je da se nasloni zadnje klupe preklapaju i polugama iz samog prtljažnika.
Zapremina prtljažnika je više nego solidnih 591 litra, a obaranjem naslona zadnje klupe može se povećati na 1.780 litara.
Višenamenski ekran je dijagonale 12.3“, osetljiv na dodir, uz TomTom navigacioni sistem koji je standardni i uz koji sljeduje sedam godina ažuriranja mapa, odnosno dok je vozilo u fabričkoj garanciji. Korišćenje je dosta intuitivno, mada kao i kod svih savremenih vozila, poželjno je upoznati se sa mogućnostima i načinom njihovog korišćenja.
Klasični prekidači, odnosno komande unutrašnje cirkulacije vazduha, usmeravanja vazduha, grejača prednjeg i zadnjeg stakla i drugog, sada su smešteni iza zajedničkog „ekrana“ i komande su osetljive na dodir, osim kontroli temperature koji su klasični rotirajući selektori.
Takođe, treba znati da Kia Sportage ima praktično dve verzije centralne konzole – jednu za opcije sa manuelnim i DCT menjačem sa klasičnom ručicom, i potpuno drugačiju, raskošniju rezervisanu za najviši GT Line paket opreme, gde ručicu DCT menjača zamenjuje rotacioni selektor.
Motor sa unutrašnjim sagorevanjem uvjek je 1.6 litara zapremine i uvek ima turbokompresor. Benzinac ima 150 KS, a uz blagi hibrid 180KS, dok dizel ima 115 ili 136 KS.