Test: Peugeot 408 GT 1.2 PureTech EAT8

Test: Peugeot 408 GT 1.2 PureTech EAT8

Peugeot 408 prvi put premijerno smo vidjeli na sajmu automobila u Parizu prošle godine a početkom ove 2024. smo imali priliku i testirati ovaj zanimljivi Peugeot.

Ova dizajnerska formula očito je osuđena na uspjeh. Zna to i Peugeot, pa je brže bolje među prvima predstavio takav model – 408! Potpuno novi model koji je koktel crossovera i coupea, a sve je začinjeno uz francuski šarm.

DSC06355
DSC06310
DSC06179
DSC06193
DSC06268
DSC06286
DSC06301
DSC06357
DSC06358
DSC06360
DSC06364
DSC06366
DSC06326
DSC06327
DSC06334
DSC06336
DSC06339
DSC06340
DSC06341
previous arrow
next arrow

Peugeot 408 objedinjuje nekoliko kategorija u jedno, a posebno se ističu coupe i crossover narav, zrači agresivnim, ali baš profinjenim dizajnom. Francuski proizvođači tako su kompletirali jednu novu klasu, u kojoj su se već utaborili Renault Megane Conquest i Citroen C4 X, koji je tehnološki srodnik novog modela Peugeot 408.

Podsjetimo, novi Peugeot 408 koristi bogatu tehnološku bazu koncerna Stellantis te je napravljen na dorađenoj EMP platforme koja krasi model Peugeot 308, a dimenzijama i cijenom se smješta, kako i brojke sugeriraju, između modela – Peugeot 308 i Peugeot 508.

Novi član D-segmenta, da baš tamo pripada Peugeot 408. U tu klasu ga gura dužina od 4,69 metara, a posebno se hvali međuosnim razmak od 2,79 metara, što ovom atraktivnom modelu veliku prostranost na zadnjoj klupi. Isto tako, prtljažni prostor donosi prilično iskoristivih 536 litara kapaciteta.

Popis motora kod novog lava u gami nije pretjerano dugačak, a ostaje žal zbog izostanka dizelske varijante. Novi Peugeot 408 dostupan je u tri paketa opreme – Allure, Allure Business i GT.

Testirani 1.2 litreni 3-cilindrični turbak broji 130 KS, kojim dirigira 8-brzinski automatik. Zanimljiv zvuk prilikom ubrzavanja zapravo je skroz fora, a u vidu performansi je bolji uživo nego na papiru. Do 100 km/h ide za 11,5 s, a nabire krajnjih 210 km/h. Razigrani stav u potrošačkom smislu nije nas oborio, možda zato jer smo očekivali manje brojke. No, naš test smo odradili s oko 8 l na 100 km! A brojke su u gradu išle i do 9,6 litara…

U vožnji 408 nastoji pratiti dizajnerski nastup. Uglađen doživljaj prati duh marke s naglaskom na udobnost, uz ipak nešto agilniji stav. Vozački nije najbolji u klasi, ali ovaj model sigurno će zadovoljiti sve apetite.