Vijeće EU je usvojilo nova pravila čiji je cilj olakšati putovanja vlasnicima električnih automobila širom Evrope, a istovremeno smanjiti emisiju štetnih gasova.
Nova uredba će biti korisna vlasnicima električnih vozila na tri načina, smanjit će njihov stres tako što će biti proširena infrastruktura za punjenje električnih automobila duž glavnih evropskih autoputeva, plaćanje će biti olakšano, dok će cijene i dostupnost biti jasno komunicirani kako bi se izbjegla “iznenađenja”.
Prema novom zakonu, od 2025. godine će brzi punjači koji nude njamanje 150kW snage biti postavljeni na svakih 60 kilometara duž evropske Trans-European Transport Nework mreže, odnosno TEN-T sistema autoputeva, koji predstavlja glavni transportni koridor bloka. Mreža brzih punjača duž evropskih autoputeva već je prilično razvijena.
Uredba također zahtijeva da se ad-hoc naplate, odnosno plaćanja, mogu vršiti putem kartica ili beskontaktnih uređaja bez potrebe za pretplatom. To će omogućiti zaustavljanje na bilo koju stanicu za punjenje iz bilo koje mreže kako bi se napunila baterija električnog automobila i to bez prvobitnog “lova” na adekvatnu aplikaciju u svrhu pretplate. Operateri moraju jasno navesti cijene svojih punjača putem elektronskih sredstava, kao i dostupnost te vrijeme punjenja.
Osim što se odnosi na vlasnike električnih automobila i kombija, uredba ima za cilj i punjenje teških električnih vozila, a odnosi se i na pomorske luke i aerodrome, kao i na punjenje vodikom za automobile i kamione.
Nova uredba dio je takozvanog paketa inicijativa “Fit for 55”, čiji je cilj da pomogne EU da postigne svoj cilj u smanjenjeu emisije stakleničkih gasova za 55 posto prije 2030. godine u poređenju s nivoima iz 1990. godine te da postigne klimatsku neutralnost do 2050. godine. Navodi se da je transport odgovoran za 24 posto emisija stakleničkih gasova u EU, kao i da 71 posto potiče od automobila.
Sada kada je Vijeće EU formalno usvojilo uredbu, ona mora proći nekoliko formalnosti prije nego stupi na snagu kao zakon u cijeloj EU.