Kijin prestižni SUV, višestruko nagrađivani Sorento, osvojio je dvije nove globalno priznate lovorike – nagrade Red Dot i iF za dizajn modela.
Od 2009. godine Kia je osvojila 47 dizajnerskih nagrada Red Dot i iF
S najnovijim priznanjima Red Dot i iF marka Kia, koju pokreće dizajn, nastavlja svoj izuzetan niz uspjeha u ova dva takmičenja. Od 2009. godine, kada je Kia Soul postao prvi korejski model, kojii je osvojio Red Dot, ovu nagradu je osvojilo već 26 modela Kije. Što se tiče nagrade iF, koju je Kia prvi put osvojila 2010. godine, broj nagrađenih modela Kije se uključujući novog Sorenta popeo na čak 21.
Ubrzo nakon prošlogodišnje premijere Sorento je dobio priznanje za izuzetan dizajn terenskog vozila 2020. godine od strane magazina Auto Bild Allrad. Nakon toga osvojio je najznačajniju njemačku automobilsku nagradu Zlatni volan 2020 u razredu velikih sportskih terenaca. U martu ove godine postao je Ženski svjetski auto 2021. godine u kategoriji velikih sportskih terenaca.
Nova generacija sportskog terenca je nastala u saradnji s Kijinom svjetskom dizajnerskom mrežom. Karim Habib, vođa Kijinog globalnega dizajnerskog centra, rekao je: “U dizajniranju novog Sorenta htjeli smo prvo razviti robusnu estetiku prethodnih generacija modela, a ujedno upotrijebiti veću dozu prefinjenosti i elegancije. Ustvari koncept ‘prefinjene odvažnosti’ je inspirisao cijeli proces – nastao je zreo i uravnotežen, ali samouvjeren dizajn. Raduje nas da su prestižne institucije, koje podjeljuju dizajnerske nagrade, kao što su Red Dot i iF, prepoznale naš rad.”
Red Dot i iF: dvije globalno najvažnije dizajnerske nagrade
Nagrade za dizajn Red Dot i iF spadaju među najveća i najznačajnija dizajnerska takmičenjima na svijetu. Red Dot Award podjeljuju svake godine u dizajnerskom centru Sjeverno Porenje-Vestfalija i dijeli se na tri discipline: dizajn proizvoda, dizajn brenda i komunikacija te dizajn koncepata. Nagrade Red Dot za dizajn proizvoda podjeljuju još od 1955. godine, a na ovogodišnjem takmičenju su učestvovali proizvođači i dizajneri iz 60 zemalja, koji su prijavili 7.800 proizvoda. Prijavljene proizvode je ocjenjivao međunarodni žiri, koji je sastavljalo 50-ak nezavisnih dizajnera, profesora dizajna i novinara iz različitih sektora. Pored estetike proizvode ocjenjuju na osnovu kriterija, kao što su stepen inovativnosti, funkcionalnost, ergonomija, kvalitet i ekološka primjerenost.
iF Design Award, koji organizuje International Forum Design GmbH iz Hanovera, postoji od 1954. godine i jedna je od vodećih nezavisnih dizajnerskih ustanova na svijetu. Ove godine su takmičari iz 52 zemlje prijavili više od 9.500 proizvoda, a samo takmičenje je doživjelo nekoliko novosti. To su npr. digitalna preliminarna faza (‘Online Preselection’) u kojoj je polovina prijavljenih djela ušla u finale (‘Final Jury’), u svim kategorijama je obavljeno transparentno ocjenjivanje, uključujući i nove kategorije ‘korisničko iskustvo’ (UX) i ‘korisnički interfejs’ (UI). Ostale kategorije su proizvodi, komunikacije, dizajn ambalaže i usluga, arhitektura, unutrašnji dizajn i profesionalni koncepti. Ove godine žiri iF je sastavljalo 98 nezavisnih međunarodnih dizajnerskih stručnjaka. Svi nagrađeni proizvodi objavljeni su u katalogu “iF World Design Guide” (ifworlddesignguide.com) i u aplikaciji “iF Design App”.