Prošle godine Peugeot 208 krunisan je titulom europskog automobila godine u, nažalost, praznim prostorima Ženevskog sajma automobila. A koji je razlog da je baš on osvojio ovu nagradu donosimo vam u ovom testu.
Novi 208 izgleda znatno agresivnije od prethodnika iako je dostupan isključivo u 5-vratnoj izvedbi. U poređenju sa prvom generacijom “208” novi model je čak 9 centimetra duži, ali i tri centimetra je niži.
Prednji dio krasi impozantna rešetka sa hromiranim elementima u nekom 3D izgledu, tanka i uspravna LED dnevna svjetla koja simboliraju zube lava, dok zadnji kraj ističe crna traka sa po tri elementa LED sijalica. Svima je jasno da 208 podsječa na većeg brata 508 na što ukazuje oznaka modela, koja nije samo na poklopcu prtljažnika, već i na prednjem dijelu automobila, odmah iznad logotipa.
I pored rasta dužine, međuosovinski razmak ostao je nepromijenjen što znači da se prostornost slična prethodniku. To znači da ne treba očekivati čuda na stražnjoj klupi ako se naprijed nalaze krupne osobe koje pomaknu sjedala unazad. U tom slučaju postat će tijesno za koljena saputnika, no Peugeot 208 bio je i ostao automobil B-segmenta.
Pomalo čudi da višak dužinskih centimetara nije vidljiv u prtljažniku. Naprotiv, prtljažnik osnovne zapremine 265 litara čak je smanjen 20-ak litara u poređenju s prethodnikom što je još jedan dokaz da su u Peugeotu igrali na kartu “umjetničkog dojma”. Ipak, preklapanjem naslona zadnje klupe dobije se prostor zapremine 1106 litara (+30 litara), dok bi utovarni prag mogao biti i niži, a pristup lakši.
Peugeot 208 je dostupan kao benzinac, dizelaš i električni automobil. Dizelaš je ekološki nepopularan, električni model (još uvijek) skup, pa ostaje jedna od tri verzije 1,2 litarskog 3-cilindričnog benzinca (75, 100 ili 130 KS). Krajnji rezultat “igre eliminacije” je optimalna motorizacija novog Peugeota: 1.2 PureTech u “srednjoj” verziji sa 100 “konja”.
Performanse mnogo hvaljenog turbobenzinca su dovoljne za sve situacije, međuubrzanja su dobra (prijelaz 60-100 km/h ostvaruje za 6,4 sekundi). Zapravo, motor iznenađuje toliko odzivom koliko kultiviranošću, barem za standarde brundavih 3-cilindraša. Veliki dio zasluga za dobre performance pripadaju i odličnom 6-stepenom manuelnom mjenjaču iako bi hod ručice mogao biti kraći.
Jak adut je niska potrošnja: Proizvođač navodi 5,3 litara na 100 km, a potrebno je dosta truda i agresivnosti da se uveća iznad brojke 6.
Peugeot 208 postavljen je na novu modularnu platformu (CMP) što je smanjilo težinu 30 kg, poboljšalo dinamiku i aerodinamiku, smanjilo nivo buke i vibracija. Automobil je siguran u vožnji, stabilan, a neravnine s ceste ga teško mogu izbaciti iz ravnoteže. Iako se poželi malo direktnija reakcija upravljača, u svakom trenutku se može dobro kontrolirati. Provocira li se naglo oduzimanje gasa i promjena opterećenja, reakcija ESP-a je pravovremena, automobil se bez problema održava u traci. Najviša ocjena za dobro dozirane i kočnice: Zaustavni put 100-0 km/h jedva da premašuje 33 metra!