Prostrana kabina i kompaktne spoljašnje dimenzije za lako snalaženje po gradu glavne su karakteristike Seata Arone, ali ovaj auto nema problem ni sa dužim putovanjima zahvaljujući velikom gepeku i udobnim sjedištima.
Trenutno na tržištu je sve više i više Crossover vozila, a pogotovo u B segmentu. Seat se naravno potrudio da ne kasni za konkurencijom i rezultat je automobil pod imenom Arona.
Najveća prednost kompaktnih Crossover vozila nad klasičnim Hatchback vozilima jeste ponuda prostora, odnosno veći gepek i unutrašnjost. Ako bih poredili Aronu ona po gabaritima bi bila između modela Ibiza i Leon a isto tako “ispod” SEAT-ovog prvenca SUV klase, Ateca. Kad smo već spomenuli Ibizu, Arona pored izraženog SUV stila, u odnosu na Ibizu duža je za 79 mm, dok najveća razlika je u visini od 99 milimetara. Tako da ovaj automobil u konačnici ima dimenzije 4.138 x 1.780 x 1.552 mm. Već spomenuti veći gepek ima kapacitet od 400 litara što ga čini prostraniji čak i u odnosu na gepek Leon-a. Sa oborenom zadnjom klupom taj kapacitet raste na 1.280 litara.
Pri ulasku u automobil, jasno vam je, da je povišena i pozicija sjedišta, što je jedna od odlika Crossover-a koju ljudi prilično pozitivno prihvataju. Inače, Seat kao dio VW grupacije ima lijepu praksu da su sjedišta vrlo duga, što je prilična razlika u odnosu na konkurente. Sa druge strane ima i nekih kompromisa, u vidu skromnijih materijala u odnosu na ostale iz Volkswagen grupacije. Na primjer, tapacirung u vratima je u vidu tvrde plastike sa malom površinom u predjelu lakta prekrivenom eko-kožom. Volan ima za nijansu tanji obruč i obložen je grubljom kožom. Komandna tabla je takođe izrađena od tvrde plastike.
Bez obzira na sve to kvalitet završne obrade je na najvišem nivou. Pri svemu tome bogata oprema dodatno popravlja raspoloženje, iako je riječ tek o srednjem paketu opreme „Style“. Osim standardnog automatskog kočenja u slučaju opasnosti, Arona ima električno preklapanje retrovizora, automatiku na sva četiri prozora, senzore za kišu i svjetlo, automatsku dvozonsku „klimu“, multimedijalni displej osjetljiv na dodir…
Ukratko rečeno, auto ima sve što je neophodno za bezbjednu i vrlo komfornu vožnju.
Pogonski agregat je samo kolateralna šteta downsizing-a, odnosno smanjenja kubikaže agregata, tako da u ovom testnom modelu imali smo 999 ccm benzinski agregat sa turbo punjačem. U konačnici impresivnih 115 KS / 85 kW je sasvim dovoljno da pokreće Aronu, sa masom od 1.187 kg, bez ikakvih problema. Naravno nemoj te očekivati pretjerana ubrzavanja i ljepljenje za sjedište “potapanjem” papučice gasa, ali, jednostavno nećete imati problema pri obilaženju bilo kog učesnika na cesti. Potrošnja je opet u veoma prihvatljivim granicama, u gradu oko 6 – 6,5 litara, dok van grada se spušta na nekih 4,5 litara na 100 pređenih kilometara. Ovaj testni model uparen je sa 7-stepenim DSG mjenjačem. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 9.8 sekundi dok maksimalna brzina je 182 km/h.
Inače, Arona je konstruisana na MQB A0 platformi. Manja je od Volkswagena T-Roc i Škode Karoq i, zapravo, platformu djeli sa novom Ibizom i Polom. Time je Arona postala najmanji Crossover (CUV) VW grupacije. Bez obzira na to, nije manje ozbiljna od navedenih rođaka u pogledu sofisticiranosti konstrukcije i inženjeringa, s obzirom da je o praktično identičnoj platformi koja je modularna.
Jedina razlika je evidentna u pogledu širine karoserije, ista je kao kod Ibize. To znači da pozadi komforno mogu da sjednu dvije odrasle osobe, bez stiskanja u predjelu ramena. Rezime ovog automobila je udar na rođake iz VW grupacije kao i ozbiljan konkurent za ostale. Po logici uloženo/dobijeno ovo je jedna od najboljih prilika za nov automobil. Ali…!
Na kraju najvažnija stvar jeste cijena. Testni model košta 34.760 KM, međutim idalje postoji akcija na Aronu te cijena ovog automobila jeste 27.950 KM ili 290 KM mjesečno + prva registracija gratis, te tu nije kraj, kupac dobija na poklon i 4 zimkse gume.
Specifikacija: Seat Arona Style 1.0 TSI 7 DGS
Motor | 3 cilindra |
Zapremina | 999 ccm |
Snaga | 85 kW (115 KS) pri 5000-5500 o/min |
Maks. o. moment | 200 Nm pri 2000-3500 o/min |
Mjenjač | 7 DSG |
Dimenzije | 4.138 x 1.780 x 1.543 mm |
Međuos. rastojanje | 2.566 mm |
Gepek | 400 l / 1.280 l |
Rezervoar | 40 l |
Masa | 1.187 kg |
Pneumatici | 205/60 R16 |
Maks. brzina | 182 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h | 9,8 s |
Potrošnja (fabrička) | 5,9/4,3/4,9 l/100 km |
Emisija CO2 | 113 g/km |