SUV ofenziva Fiat grupe: Lancia se vraća iz mrtvih malim crossoverom B segmenta

SUV ofenziva Fiat grupe: Lancia se vraća iz mrtvih malim crossoverom B segmenta

Snažna ofenziva FCA (točnije talijanskog ogranka grupe Stellantis) u B segmentu crossovera započet će od kraja 2021. Planira se nekoliko modela, međutim još nije jasno koje platforme i čije motore će koristiti.

Jednu od prekretnica u budućnosti FCA predstavlja nova generacija B-SUV-ova, djelomično već službeno najavljena, koja će obogatiti ponudu modela svih marki grupe. Projekt je rođen još prije početka pregovora o spajanju s grupom PSA, pa bi nastanak velikog konglomerata Stellantis mogao, u svakom slučaju, značajno utjecati na stvaranje ove nove generacije modela trenutno najtraženijeg automobilskog segmenta. Kako doznaje Quattroruote, u razvoju su četiri B-SUV-a dimenzija manjih od 4,20 metara. Riječ je o novim modelima koji nisu povezani s automobilima koji su već na tržištu, a koji će proširiti paletu marki Alfa Romeo, Jeep, Fiat i Lancia. Novi projekti bit će ključni za obnavljanje europskog dosega grupe FCA nakon spajanja s PSA-om.

Već sad se zna da će se neki od njih proizvoditi u pogonu u Kragujevcu jer su B i C monovolumeni već nekoliko godina automobilska povijest. Ruku na srce, za Fiatom 500L, a pogotovo za 500LL malo tko će pustiti suzu.
B-SUV Alfa Romea službeno je najavljen prošle godine, povodom ažuriranja industrijskog plana koji je doveo do otkazivanja tri projekta (E-SUV, GTV i 8C) i do potvrde proizvodnje C-SUV-a Tonale, koji dolazi 2021. Jeep B-SUV također je službeno potvrđen prošle godine. Nakon dolaska Tonalea, Alfa Romeo pokušat će se repozicionirati u B segmentu trećim SUV-om dimenzija oko 425 cm, koji bi se mogao zvati Brennero ili Milano. Premijera je zakazana za Ženevu 2022., a prodaja bi trebala započeti na ljeto-jesen te godine. 

Nakon 2021. godine Fiat se priprema za pravu ofenzivu kako bi “oporavio” segment B. Čini se da je dolazak nasljednika Fiata Punto potvrđen, ali u planu su još dva modela istog segmenta, oba crossovera. Do kraja 2022. vidjet ćemo novu generaciju Fiata 500X i drugog, nešto manjeg crossovera za koji se očekuje da bude cestovna izvedba spektakularnog koncepta Centoventi. Novi Fiat 500X mogao bi narasti do gotovo 430 cm, a drugi crossover trebao bi mjeriti između 415 i 420 cm. Dva bi se modela trebala smjestiti na dvije različite razine prema vrsti klijentele. Novi 500X više je premium, a drugi automobil racionalniji. Veći model bit će u ponudi s tradicionalnim motorima (benzinski, mikro hibridni i plug-in hibrid) i u električnoj varijanti. 

Čini se da će u Stellantisu biti mjesta i za ponovno rođenje Lancie. Nakon dolaska nove Lancije Ypsilon, vjerojatno 2022. godine, crossover B segmenta trebao bi biti lansiran do prvih mjeseci 2023. Za razliku od modela planiranog za Alfu Romeo (sportskiji) i Fiat (jeftiniji), Lancijin novi SUV trebao bi više ciljati na premium tržišni segment. Ime? Možda Musa. Vidjet ćemo. Ovaj bi se model, prema najnovijim informacijama, mogao proizvoditi u Poljskoj, u istoj tvornici Tychy u kojoj se trenutno proizvodi Lancia Ypsilon.

Jeepov model još je jedan izuzetno zanimljiv projekt. Prije svega valja napomenuti da je Jeep već prisutan u segmentu B s Renegadeom, ali crossover proizveden u Melfiju ima duljinu od 4,23 metra, postavljajući se vrlo blizu granice između segmenta B i segmenta C. Novi Jeep B-SUV bit će kompaktniji, duljine koja će teško prelaziti 4,10 metara, i nudit će se uz Renegade. Ostaje odvezati čvor pogona na sve kotače. Vjerojatno će konačni izbor biti na novoj upravi Stellantisa koja će vrlo pažljivo procijeniti situaciju. Pokretanje projekta trebalo bi se dogoditi između 2022. i 2023., u vremenu sličnom kad i model Alfa Romea.

Ako će sa svim tim novim modelima B-segmenta marke Fiat, Alfa Romeo, Lancia i Jeep sigurno popuniti tržišnu nišu, dva su glavna problema koja treba riješiti. Koje platforme i koje motore usvojiti? FCA ili PSA? Kao što znamo, grupa Stellantis rođena je s ciljem dijeljenja tehnologije, motora, platformi i budućeg razvoja za što veći broj modela. Jer, mnogo modela s istom platformom i motorima iste obitelji znače smanjenje troškova i veću konkurentnost na tržištu. Što će na kraju biti ostaje nam samo nagađati, no ne sumnjamo da će to biti svakako zanimljivi modeli, s vlastitom osobnošću i u elektrificiranim verzijama, kako to današnje tržište i zahtijeva.

Izvor: https://quattroruote.hr