Test: Land Rover Defender 90 3.0 D200

Test: Land Rover Defender 90 3.0 D200

Umjesto onog robusnog terenca, kakvim ga mnogi desetljećima percipiraju, dobili smo posve drugačiji terenac, uglađenijih linija, modernije tehnologije, usklađenijeg motora i sa mnogo naizgled nevidljivih rješenja a sve to upakovano u dosta luksuza.

DSC09463
DSC09464
DSC09461
DSC09473
DSC09484
DSC09487
DSC09489
DSC09493
DSC09499
DSC09501
DSC09502
DSC09504
DSC09509
DSC09513
DSC09518
DSC09526
DSC09528
DSC09529
DSC09560
DSC09555
DSC09551
DSC09549
DSC09545
DSC09541
DSC09540
DSC09539
DSC09534
DSC09533
previous arrow
next arrow

Nakon gotovo 70 godina kontinuirane proizvodnje, započete ne pod imenom Defender, već Land Rover Station Wagon, svoje pravo ime Defender, dobio je 1990. godine, a prema međuosovinskom razmaku u inčima nosi imena: Defender 90, Defender 110 i Defender 130. Land Rover je svojim specifičnim kvadratnim oblikom karoserije tokom gotovo sedam desetljeća postao sinonim za izdržljivo vozilo nevjerojatnih terenskih sposobnosti. Jedan od onih koji su možda i najviše iskusili njegove sposobnosti u bespućima Afrike je i potpisnik ovih redova, koji je u posebno pripremljenom Defenderu 90 vozio i na najtežoj reli utrci na svijetu, legendarnom reliju Dakar 2002. godine. Svakako je bio poseban doživljaj testirati ovu novu verziju terenca za 21. stoljeće, a za ovaj test imali smo Land Rover Defender 90 3.0 D 200 KS 4WD.

Land Roveru prije svega nije bilo lako pronaći načine da zadovolje one koji u novom Defenderu vide isključivo „hardcore“ terenac. Treba reći da nova vremena donose i nove tehnologije, a nove tehnologije donose i napredak – u najvećem broju slučajeva. I bezrezervno tvrdimo da je osvježenje bilo potrebno, čak i ako se radi o jednoj off-road ikoni – Defenderu. Ako ništa drugo, onda su prodajne brojke pri kraju proizvodnje prošle generacije Defendera pokazale surovu istinu.

Novi Defender je sada dostupan i sa većom širinom mogućnosti nego bilo koji drugi prije. Paleta izvedbi novog Defendera kreće se od humanitarnih i vojnih modela do verzija orijentiranih na stil života koje se mogu nadopuniti s više od 170 pojedinačnih dodataka.

Kad je riječ o njegovu dizajnu, novi Defender dobiva puno moderniji izgled od starog modela, a njegov vanjski izgled još uvijek odaje dojam da se radi o pravom robusnom terencu kojim se ne bi trebao sramiti sići sa ceste u prirodu. Kao i kod prošlog modela, Defender ima kratke prevjese, izbočene lukove točkova, izrazito uspravan oblik karoserije i malene krovne ‘safari’ prozore postavljene u krov. Kvadratna ploča koja se nalazi na zadnjim bočnim staklima dizajnerski je novitet koji kupci mogu opcijski naručiti. Neobavezni dodatni paketi opreme jako su raznoliki i obuhvaćaju dodatke poput sklopivog krovnog platna koji omogućava putnicima drugog reda u modelu 90 da stoje i na otvorenom promatraju okolinu kojom se voze, šatora postavljenog na krovu, bočnih ljestvi i nosača bočnih prozora, čime se dodaje dodatna svestranost Defendera.

Kako bi naglasili off-road sposobnosti automobila i vođeni misijom da novi Defender izgleda ‘grubo, ali pristupačno’, u Land Roveru su nastojali ostaviti veliku količinu učvršćenja i okova, od kvake na vratima do vijaka u unutrašnjosti, vidljivima. Svi ovakvi naizgled pretjerani detalji pružaju stalni vizualni podsjetnik na sposobnost automobila da ide bilo gdje.

Dimenzije našeg testnog modela Defender 90 su sljedeće: dužina 4.583 mm, širina 1.996 mm, visina 1974 mm a međuosovinski razmak 2.587 mm. Što se tiče terenskih uglova, novi Defender 90 podjednako je impresivan; prilazni ugao mu je 31 stepen (38° pri off-road visini vozila), silazni ugao 37,7° (40°), pregibni ugao ili takozvana rampa 22° odnosno 28° u off-road režimu. Ove prve vrijednosti su uzete pri svakodnevnoj cestovnoj visini od podloge, koja iznosi 218 mm, a druge vrijednosti u zagradi se odnose na off-road visinu od podloge koja se podiže zahvaljujući podesivom zračnom ovjesu na 291 mm. Dubina vodene prepreke koju Defender 90 bez dodavanja posebnog usisnog ‘snorkela’ može savladati je 900 mm. Masa 90-tke je 2.233 kilograma, a što se tiče utovarnog prostora, volumen od 1.355 litara je sasvim dovoljno velik.

Novi Defender je postavljen na Land Roverovoj platformi D7x, pri čemu ‘x’ označava – ekstremno. Proizvođač tvrdi da je to najčvršća struktura karoserije koju su proizveli. Iako je riječ o prepravljenoj verziji postojeće modularne arhitekture tvrtke, opisana je kao 95 posto nova. Aluminijska konstrukcija dizajnirana je da prihvati elektrificirane, ali ne i u potpunosti električne pogonske sklopove.

10-inčni digitalni ekran namjerno nije integriran u središnju konzolu, ali to ovom terencu i nije nedostatak. Ekran također prikazuje Land Roverov informacijsko-zabavni sistem nove generacije, nazvan Pivi Pro. Kaže se da je prilagođeniji i intuitivniji (to je odgovor na kritike prethodne tehnologije Jaguar Land Rovera) i zahtijeva do 50 posto manje ulaza za obavljanje učestalijih zadataka nego prije. Ažuriranja sistema može se obavljati i bežičnim putem.

Potpomognutoj ugrađenom rezervnom baterijom, pokretanje navigacije trajat će samo nekoliko sekundi dok struktura menija koja se lako prati osigurava da kupci mogu obavljati najčešće zadatke izravno sa početnog zaslona, ​​smanjujući ometanje vozača. Lako prilagođeni i redizajnirani izgled smanjuje broj koraka u prosjeku za 50 posto u odnosu na prethodne sisteme i uključuje punjenje bežičnih uređaja i Apple CarPlay i Android Auto za intuitivnu integraciju pametnih telefona. Njegova tehnologija Bluetooth može se istovremeno povezati sa dva pametna telefona.

Što se motora tiče, novi Defender ima na raspolaganju četiri motora Ingenium: tri četverocilindrična i šesterocilindrični motor. Isto tako, proizvođač Jaguar Land Rover se obvezao ponuditi i hibridnu plug-in varijantu ‘stodesetke’. Naša testna verzija je imala trolitreni 3.0 turbo dizelski agregat. Njegova snaga je 200 KS izuzetno lijepih 500 Nm pri 1400 okr./min. Snaga se na sva četiri točka prenosi 8-brzinskim automatskim mjenjačem, a naša testna verzija ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,8 sekundi uz krajnju brzinu od 175 km/h. Proizvođač navodi kombiniranu prosječnu potrošnju goriva od 8,9 litara na 100 km (WLTP) te emisiju CO₂ od 234 g/km po WLTP ekvivalentnoj ocjeni.

Treba reći da je novi Defender izvrstan automobil za duga putovanja, pogotovo na autocesti, na kojoj izvrsno leži, a njegov ovjes je svakako jako, jako udoban. Dovoljno tvrd za brže manevarske reakcije, a opet jako udoban. Dizajnerski izvana, za sve one koji vole takav oblik terenskog vozila, Defender 90 je pun pogodak.

Share