Maserati imena Ghibli nastupa u višoj srednjoj klasi, a svoju snagu će omjeriti sa konkurentima BMW Series 5, Audi A6, Mercedes-Benz E-Class i Jaguar XF.
Biti iza volana V6 motora sa dva turbo punjača je fin osjećaj, međutim ako na to dodamo pogon na sva četiri točka, decembarsko hladno jutro i naziv Maserati onda vaš dan može da počne. Ghibli je naziv za jedan veoma uspješan model kompanije Maserati, proizvodnja datira jos iz 1967. pa sve do 1973. godine kada završava prva generacija Ghibli-a (AM115). 19 godina iza toga Maserati počinje proizvodnju druge generacije, a od 2013. godine dolazi zadnja, treća, generacija ovog popularnog trozubca te nosi oznaku M157. Naziv Ghibli u prevodu znači suhi topli libijski pustinjski vjetar, a koliko je “vruć” ovaj automobil od 410 konjskih snaga saznat ćemo uskoro.
Ghibli dolazi u ponudi sa tri V6 agregata, od kojih su dva benzinska modela koji isporučuju 243 kW/330 KS u slabijoj verziji te u jačoj pod oznakom “S” 301 kW/410 KS. Treći motor je i najveće iznenađenje vezano za Maserati, a on je dizelski, te isporučuje 184 kW/250 KS i ovo je prvi put da dizelski agregat ide u prednji nos trozupca. Dimenzije ove sportske limuzine iznose 4.971 x 2.103 x 1.460 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi skoro tačno 3 metra. Masa Ghibli S iznosi od 1.835 do 1.870 kilograma u zavisnosti od agregata i pogona.
Na testu smo imali model Ghibli S Q4, odnosno najjači motor u ponudi koji je “posuđen” iz Ferrari-a i pogon na sva 4 točka, koji isporučuje 410 KS i 550 Nm, što ovaj automobil čini pravom zvjeri. Ako ćemo razgovarati idalje o njegovim performansama treba naspomenuti ubrzanje od 0-100 km/h koje za ovaj automobil sa masom od 1.870 kg iznosi svega 4.9 sekundi te maksimalna brzina je 284 km/h. 0-200 km/h Ghibli “kači” za nešto malo više od 18 sekundi, a 402 metra zatvara za 13 sekundi. Da bi se zaustavio ovaj automobil, to je osigurala kompanija Brembo tako da na prednjoj strani su šestoklipna kliješta sa promjerom diska 360 mm, straga 350 mm.
Vozne karakteristike Maserati Ghibli S-a, iako spada u višu srednju klasu, orijentisane su više ka dinamičnijoj i sportskoj vožnji, što je sasvim i normalno za Maserati. Automobil u Comfort modu je izuzetno udoban, fin rad amortizera i imat ćete osjećaj da putujete na oblaku, sjedišta su fino profilisana te imaju opciju hlađenja i grijanja. Interesantna stvar kod ovog modela jesu njegove čudne kombinacije, u ovom slučaju plava i smeđa, koja na prvi pogled izgleda odbojno, ali nakon nekog vremena čovijek se jednostavno navikne na to. Nova kontrola stabilnosti IVC (integrirana kontrola vozila) radi odlično svoj posao uz Q4 pogon tako da ovaj automobil doslovce leži na cesti, te dinamična vožnja i krivine su njegov domaći teren.
U ovom vozilu imate tri moda za vožnju Eco (potpuno nepotreban u ovom vozilu), Comfort, te onaj najljepši i najvažniji Sport. U sportskom načinu rada, bilo bi najbolje potvarati prozore i pustiti buku iz ovog V6 motora da prodire unutar kabine, a vani, vani je tek fešta… Nije toliko zavodljiv kao V8 koji se koristi u GranCoupe-u i GranCabrio, al ipak je izmamio osmijeh kada poklopite gas.
Kapacitet rezervoara iznosi 80 litara, dok potršnja na testu u gradskim uslovima je 17,5 litara a van grada 8,4 litra. Sveukupno gledano, Ghibli je i dalje očigledniji izbor luksuznih limuzina sa četvoro vrata u odnosu na Njemačke rivale, sa sjajnom notom motora, zanimljive unutrašnjosti i predivnog izgleda.