Kombinacija 2,5-litrenog benzinca i elektromotora rezultira ukupnom snagom od 241 kW/327 KS i 500 Nm okretnog momenta što model CX-60 čini najsnažnijim cestovnim vozilom koje je Mazda ikad proizvela.
Mazdin najveći SUV model do sada je bio CX-5. Bio je tu prije i CX-7, no na evropskom tržištu nema ga već više od pet godina. Uskoro stiže njegova svojevrsna zamjena, i to u obliku modela CX-60, a koji time želi uzeti dio ‘kolača’ poput modela VW Tiguan ili pak nešto luksuznijeg Audija Q5. Japanski predstavnik mnogo nade polaže i u hibridnu priču.
Riječ je o prvom od dva SUV modela, iz Mazdine grupe ‘velikih modela’, koji nam pristižu u naredne dvije godine. Model CX-60 donosi najnovija dostignuća Kodo dizajna, čvrstoću ustroja SUV vozila sa sprijeda uzdužno ugrađenim motorom i pogonom na stražnje točkove. Sprijeda dominira upečatljiva maska. Tu je i nova povišena prednja rešetka, karakteristična Mazdina krila s funkcijom osvjetljenja i dizajn okomito postavljenih prednjih svjetala.
Novost je primjetna i u obliku nove Rhodium bijele boje karoserije. Ukupno će biti moguće izabrati između osam boja karoserije: Jet crna, Deep Crystal plava, Sonic srebrna, Platinum Quartz, Arctic bijela, Rhodium bijela, Machine siva i Soul crvena Crystal. Snažnom dojmu u prilog idu i točkovi od 18 do 19 cola.
U Mazdi naglašavaju kako CX-60 donosi ergonomski izvrstan, prirodan i podupirući položaj vozača. Podešavanje visine sjedala bez promjene položaja tijela, osiguravaju korekciju visine upravljača za 4,5 centimetra i dubine za 7 cm. Mazdin sistem personalizacije vozača prepoznaje osobu na vozačevu sjedalu i automatski podešava okruženje – položaj sjedala, upravljača, retrovizora, Head-up zaslon, pa čak i postavke zvuka i kontrole klima-uređaja – kako bi odgovaralo tjelesnoj građi, ali i osobnim željama vozača.
Kod srednjeg i višeg nivoa opreme Mazde CX-60 dodatna je mogućnost veliki panoramski krovni otvor dimenzija 106 cm x 99,5 cm radi proširenja raspona vidljivosti i svjetla za putnike na stražnjim sjedalima.
Sučelje čovjeka i mašine (HMI, Human Machine Interface) ima tri glavna zaslona. To su potpuno digitalna TFT-LCD instrumentna ploča, široki Head-up zaslon (HUD) te 12,3-inčni središnji zaslon sistema za informacije i zabavu. Područje Head-up zaslona tri puta je veće od onoga na modelu Mazda CX-30.
Mazda je za CX-60 razvila sistem inteligentnog odabira vožnje Mi-Drive koji nudi pet promjenjivih načina vožnje: Normal, Sport, Off-Road, Towing i EV (samo PHEV). CX-60 je dugačak 474,5 cm, širok 189 cm te visok 168 m uz međuosovinski razmak od 287 cm, što daje dovoljno prostora svim putnicima, kao i izdašni prtljažni prostor.
Uključujući prostor ispod nivoa podnice, Mazda CX-60 ima kapacitet prtljažnog prostora od 570 litara, koji se povećava na 1148 litara preklopljenim stražnjim sjedalima, odnosno na 1726 litara ako se koristi prostor do stropa. Uklonjene su i nepravilnosti u stijenkama kako bi se osigurao ravniji oblik prtljažnog prostora. Prtljažni prostor opremljen je utičnicom za istosmjernu struju od 12 V (dodatna opcija od 1500 W izmjenične struje za model e-Skyactiv PHEV s kompletom za popravak gume). Mazda CX-60 može se opremiti i električnim otvaranjem prtljažnika s opcijom upotrebe bez korištenja ruku. Mazda CX-60 bit će dostupna uz s četiri paketa opreme: osnovni paket Prime-line, srednji paket Exclusive-line te paketi bogatije opreme i vrhunske kvalitete Takumi i Homura.
Mazda ima cilj elektrifikacije svih vozila do 2030. U skladu s time model CX-60 ne donosi samo svoj prvi PHEV, već će u ponudu biti i tehnologija 48 V Mazda M Hybrid Boost. Nastala je na prilagodljivoj Skyactiv platformi sposobnoj za višestruka rješenja uzdužno ugrađenih motora.
Ponuda pogonskih sklopova kod Mazde CX-60 sastoji se od tri nova motora. Kao najbitniji to je prvi PHEV, a koji čini 2,5-litreni benzinski motor s četiri cilindra e-Skyactiv-G s tehnologijom elektrifikacije. Tu su i dva redna motora sa šest cilindara: 3,3-litreni dizelski motor e-Skyactiv-D i 3,0-litreni benzinski motor e-Skyactiv-X.
Sva tri pogonska sklopa povezana su s novim automatskim mjenjačem s osam stepni prenosa i sistemom pogona na sva četiri točka i-Activ.
Dizelski e-Skyactiv-D i benzinski e-Skyactiv-X dostupni su i sa samo stražnjim pogonom. Mazdin sistem inteligentnog odabira vožnje (Mi-Drive) nudi četiri načina vožnje (dodatno i način EV za PHEV) kako bi osigurao optimalnu kontrolu i užitak vožnje.
Motori sa šest cilindara razvijeni su na temelju koncepta ‘prave veličine’, koji podrazumijeva optimalni radni obim u cilju poboljšanja učinkovitosti i smanjenja potrošnje goriva uz traženu snagu. Kombinacijom automatskog 8-stepenog mjenjača s elektrifikacijom blago hibridnog sistema 48 V, M Hybrid Boost, sva su tri motora osmišljena kako bi poboljšala isporuku snage i užitak vožnje, istovremeno poboljšavajući ekološke značajke.
Mazdin prvi PHEV pogonski sklop kombinacija je modificirane verzije motora Skyactiv-G 2.5, benzinskog motora s četiri cilindra i direktnim ubrizgavanjem koji se nalazi u modelu CX-5 s velikim elektromotorom snage 100 kW i litij-ionskom baterijom od 355 V, 17,8 kWh. Benzinski motor razvija maksimalnu izlaznu snagu od 141 kW pri 6000 o/min i okretni moment od 261 Nm. Elektromotor ostvaruje 100 kW snage i okretni moment od 250 Nm pri nula o/min. Uz podešavanje usisa radi poboljšanja okretnog momenta pri najčešće korištenim rasponima srednjih i niskih režima rada – 1500 do 3000 o/min, ova kombinacija motora isporučuje ukupnu izlaznu snagu od 327 KS/241 kW i moćan okretni moment od 500 Nm, što ovaj model čini najsnažnijim cestovnim vozilom koje je Mazda ikad proizvela.
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV pruža vrlo zavidne performanse. Tu je ubrzanje 0 – 100 km/h u 5,8 sekundi i limitirana maksimalna brzina od 200 km/h. S druge strane, dok radi samo na elektromotor, PHEV pokazuje izvrsne ekološke karakteristike. WLTP kombinirana potrošnja goriva iznosi tek 1,5 l/100 km, a WLTP kombinirane emisije CO2 samo 33 g/km. Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV omogućuje 63 km vožnje samo na električni pogon dok se vozilo kreće brzinom do 100 km/h.
Šest cilindara, ali bez turbopunjača
Benzinsku ponudu čini redni 3,0-litreni motor sa šest cilindara e-Skyactiv-X. Veći radni obim omogućuje usisavanje veće količine zraka u motor, čime se uklanja potreba za turbopunjenjem, piše Autonet.hr. To je Mazdi omogućilo da stvori pogonski agregat jednostavne osnovne strukture ima dva bregasta vratila u glavi i promjenjivo upravljanje ventilima koje pouzdano i trenutno mijenja fazu bregastog vratila. Zahvaljujući tome, unutarnja kontrola povrata ispušnih plinova (EGR) postiže sagorijevanje s izrazito siromašnom smjesom.
Za ljubitelje dizelaša tu je redni dizelski motor sa šest cilindara. Radni obim povećan je s 2,2 na 3,3 litre, kao i povećanje raspona režima rada pri kojima je moguće izgaranje siromašne smjese s minimalnom potrošnjom goriva.