Volkswagen Golf ušao je u digitalno doba i postao udobniji, upravljiviji i jako štedljiv, a tehnološki napredak itekako otkriva vozačko okruženje, ali i dobro provjereni 2.0 TDI agregat koji svojim performansama, malom potrošnjom u igru vraća dizelaše, te onaj 2.0 TSI u GTI izvedbi koji pruža još više!
U posljednjih 45 godina VW Golf je napravljen u više od 35 miliona primjeraka, što Golfa čini već duže vrijeme nedostižan za njegove rivale. A to potvrđuje i njegovo kotiranje u C segmentu gdje je perjanica iz Wolfsburga u posljednje dvije godine privukala dvostruko više kupaca nego Ford Focus i Škoda Octavia.
Novi Golf osme generacije je idalje na MQB platformi, jer je još uvijek dovoljno moderna i pruža dovoljno opcija kada su u pitanju prilagodbe, prvenstveno pogonu.
Ni dimenzije se nisu značajnije promijenile i Golf je ostao u prosjeku segmenta. Dužina je povećana za samo 2,5 cm, širina smanjena za 1 cm a međuosovinski razmak povećan za nešto više od 1 cm. Interesantno je da novi Golf je niži od prethodnika, dok je prtljažnik zadržao 380 litara zapremine. Sa druge strane jedina razlika u GTI izvedbi jeste manji klinerns te je niži za 1.7 cm od „standardnog“ Golf 8.
Vanjski dio Golfa doživljava blage promjenje, koje su itekako uzburkale mišljenja kupaca. Prvenstveno se misli na prenju masku i izgled farova a u našim testnim vozilima imali smo priliku na oba probati IG Light osvjetljenje koje pored perfektnog rada donosi i tu spornu LED „liniju“ u prednjem braniku. Jedina razlika između Golf i Golf GTI na prednjoj strani osim samog logo GTI, sad već standardne crvene lajsne jesu usis za zrak i maglenke koje na GTI-u su pozicionirane u donjem dijelu branika a u Golf-u integrisani u farovima. Na zadnjoj strani gotovo identični a jedinu razliku pravi natpis GTI smješten ispod VW znaka i dvije cijevi izduvnog sistema.
Unutrašnjost je nešto što donosi novine, temeljno je redizajnirana te „ukinuti“ su svi dugmići koji su prije okruživali vozača. Nestala je i klasična kontrola klima uređaja, ventilacijski otvori su perfektno uklopljeni u interijer, a središnji ekran osjetljiv na dodir putem kojeg se upravlja većinom funkcija, u početku je ekstremeno komplokovan za koristiti, međutim vremenom se naviknete. GTI u unutrašnjosti se ne razlikuje mnogo od paketa Style, odnosno tu je minimalno redizajniran upravljač, sa logom GTI, instrument tabla je u onom prepoznatljivom njihovom šaće izgledu, te sjedišta su više sportski nastrojena i bolje profilisana.
Nestao je i klasični rotacijski prekidač za svjetla koji se provlačio kroz generacije. Zanemarimo li na trenutak digitalizaciju, novo izdanje sa pozicije vozača djeluje otvorenije i prozračnije. Neizvjesnosti nema kada je u pitanju potraga za idealnom pozicijom.
U novom Golf-u zaboravite na downsizing testni modeli 2.0TDI u najjačoj izvedbi i 2.0 FSI u GTI su prava poslastica.
Dizelski agregat 2.0 TDI je potpuno nova motorizacija iako većina misli da je riječ o identičnom agregatu kao u sedmoj generaciji. Sad kao i inače ovaj agregat isporučuje 110 kW odnosno 150 KS, uparen sa 7-stepenim DSG mjenjačem osigurava zanjimljive performanse, ekonomičnu i ekološki prihvatljivu vožnju. Maksimalna brzina je 223 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 8.4 sekunde. Potrošnja na testu iznosila je od 4.6 do 5.4 litra na 100 km/h.
Sa druge strane GTI pokreće 2.0 TSI agregat koji isporučuje 180kW/245 KS, uparen sa 7-stepenim DSG mjenjačem što u konačnici omogućava sprint do 100 km/h za 5.9 sekundi i maksimalnu od 250 km/h. Potrošnja u prosjeku iznosi oko 7 litara na 100 pređenih kilometara.
Vožnja osme generacije VW Golf-a je itekako iznenađujuća, sam automobil je dosta stabilniji dok GTI vezrija je možemo reći zaljepljena za cestu. Prolazak kroz zavoje ne prestavlja apsolutno problem pa čak i ako u nekim situacijama i pretjerate. Udobnost na prednjim sjedištima je na zavidnom nivou, dok putnici otraga imaju ipak, već viđeno, tvrđu zadnju klupu.
Na samom kraju cijena. Za uvodni model Golf 8 Life 1.0 TSI kupac će izdvojiti 43.496 KM, dok testni model Golf 8 Style 2.0 TDI 7DSG košta 66.647 KM. Za GTI verziju početna cijena je 62.030 KM, a tesni model iznosi 80.400 KM.
2 thoughts on “Test: Volkswagen Golf 8 Style i 8 GTI”
Comments are closed.